torsdag 12 februari 2015

Vaken...

Jo jag är vaken men i dag vaknade jag upp med en gräslig huvudvärk.
Jag antar att den kommer från nacken som inte riktigt gått till sig än efter helgens hårtvätt.
Man kan inte få allt här i livet, så är det!

På dagens agenda står samtal med kuratorn.
I eftermiddag får jag knata in till byn och genomgå djupdykning i mina hjärnspöken.
Det lär vara bra och på sikt blir allt bättre.
Får se ikväll om det blir likadant som förra gången jag pratade.
Då jag började må så dåligt och satte i gång och kaskadkräktes.
Jag hoppas på att det inte upprepar sig för det är inte trevligt då jag känslomässigt exploderar på det sättet.

Efter samtalet går jag ner på byn och handlar.
I morgon är det Fredag och jag får hem Mini.
Så jag behöver fylla på lite här hemma.
Funderar över vad jag ska laga till i helgen.
Tittade ner i frysen och där finns en hel del smarrigt.
Kan bli hel kyckling i lergryta, marinerade tjocka revben, torsk i äggsås, fyllda rullader av lövbit, fläskkotletter och en hel del annat.


Min kyckling jag gör i lergrytan brukar bli himmelskt god.



Fläskkotletter som fått puttra sig riktigt möra är goda med.

Så jag har en del att välja på när jag nu ser vad jag har i frysen.
Får fundera på vad jag behöver komplettera som grönsaker o annat.
Nå det blir en enkel handling.

Efter handlingen så bussar jag mig hem.
Jag lär känna mig mer än nöjd över eftermiddagens eskapader när jag kliver innanför min dörr.
Då blir det skönt att bara vara hemma hela kvällen.
Jag längtar redan nu att dagen är över.

Hoppas ni alla fina får en ljuvlig dag!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får en bra dag!
    Här så finns det massor av hundhår, så är det att ha hund :) Så jag måste nog städa en gång i veckan...men tar det lugnt. Har inte börjat än, men snart så
    Kram

    SvaraRadera