söndag 15 mars 2015

Ånyo en dag med solsken...

Det är nästan så jag känner mig bortskämd.
Med allt detta solsken.
Gudarna ska veta att det inte hände särskilt ofta mitt under smällkalla vintern.
Det var otroligt solfattigt.
Men nu så tycks vädergudarna ge än mer tillbaka.
Och jag är glad och nöjd över det.
I går hade jag 27 grader på min inglasade altan med rutor öppna.
Helt fantastiskt.
Så ni förstår väl att det blev en del altanhäng för mig!

Några foton av solskenet på altanen;














Här ute njuter jag nu till fullo.
Den sista fotot där kan man dra isär rutorna Åt bägge hållen, hela vägen så det blir helt öppet.
Så även foto nr två.
Ni ser den hiskeliga grönfärgen på det stora bordet.
Den målade min x-make.
Det blev liksom lite fel färg...hm..
Jag brukar vanligen ha en stor vaxduk men har ännu inte köpt någon då den gamla, som jag älskade, har gjort sitt.
Och av någon anledning hänger fortfarande fjolårets blommor kvar på väggen...hm!
Nå jag är långt från perfekt!
För mig är detta i så nära jag kan komma "Eden" här hemma!

Nattens drömmande har som vanligt varit kaotisk, massor av människor i konstig miljö.
Mer än knasigt weird.
Och så vaknade jag upp med en värkande axel jag inte ens skulle unna min värsta fiende (Om jag nu hade en sådan).
Det tar tydligen på fysiskt att drömma...

Gårdagens middag var himmelsk.
Jag baconlindade kycklingfilé som jag bakade i ugnen, jag kokade jasminris, gjorde en suverän sås med touch av dijonsenap och så en härlig och frisk sallad.
Det var ljuvligt gott och jisses så hungrig jag var innan det stod klart på bordet.
Fick verkligen anstränga mig att inte äta fort.
Vanligen äter jag väldigt sakta men när man är superhungrig så är det lätt att man stoppar i sig för snabbt.

I dag så har jag tagit fram schnitzel från frysen (jag gjorde dom förra gången Mini var hos mig).
Till det blir det pommes, gröna ärtor och någon slags sås.


Förra gången vi åt schnitzel såg det ut såhär.


Halvenkelt då vissa bitar av matlagningen redan är färdiga.

Nu ska jag dricka mer kaffe och njuta av förmiddagen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Skönt med solen :) Var o tvättade bilen o huga så ont jag fick i händerna....blev inget bra av det..
    Hoppas att söndagen varit bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar det gröna bordet, kanonfin färg!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du älskar den platsen ser ljuvligt ut skönt när man trivs hemma eller hur? ja kaffe här också gott och ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  4. Oj vilken fin ålats du har där ute i din inglasning. Härligt med solen...det behöver vi. Dom säger att vår panna mår bra av solen efter allt vintermörker:) Ha det fint. Kram

    SvaraRadera