onsdag 4 mars 2015

Asså jag säger då det...

Helt otroligt produktiv dag har snart passerat.
Jag är helt komplett döslut på.

Vi kom oss i väg i hygglig tid.
Inne på Jysk blev det rena shoppingyran.
Det blev rullgardin, flertalet kuddar till våra sängar, ett gäng bäddset, massor av underlakan och en massa vita örngott.

Sen på Rusta så fyllde jag på förrådet av tandkräm, schampo, balsam, duschcrémer och tvål.
Så blev det något billigt märke vardags-lukta-gott åt både mig och sonen.
Och så hittade jag en lila pläd till gästrummet.

Å så slutligen Willys.
Där blev det lite smått och gott oxå.

När vi kom ut med våra jättelika kassar så upptäckte vi att;

  1. Vi hade fasligt bråttom om vi skulle hinna släpa upp kassarna uppför backen och hinna med bussen.
  2. Den bamselika kassen som Mini bar höll på gå sönder.
  3. Det var bara att ge upp busstanken.
Vilket innebar att jag ringde taxibilen som hämtade oss och skjutsade oss hem.
Men du så ljuvligt det var att kliva innanför dörrarna.

Väl hemma packade vi upp.
Sen renbäddade vi gästrummet.
Och la ut den lila pläden.
Blev toppenbra.

Sen renbäddade vi Minis säng.
Blev oxå bra.

Så gick vi ut på altanen och ställde ordning alla möbler där.
Och det blev jättebra.
Det som är kvar att dammtorka hela altanen.
Golvet är taget.
Och så hänga upp gardinerna jag brukar ha där

.
Just nu ligger dom och simmar i tvättmedel i badkaret.
Där får dom ligga i natt.
I morgon sköljer jag upp dem och så hänger jag upp dem direkt så får de torka till där ute.

Så jag är i det mesta färdig för VÅREN, så nu får den komma precis när som helst!!

Den här sista veckan (jag räknar mina veckor fredag-fredag då det är då jag får hem eller blir utan Mini) har varit extremt produktiv.
Så mycket bra vi gjort i lägenheten.
Utan Mini hade jag aldrig klarat av det.
Han är en superkille.
Så duktig på att fixa, skruva och ha sig.
Han är mer än guld värd!

Ha en härlig kväll alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar