tisdag 24 mars 2015

Det svänger ju katten...

...eller något liknande sa Balou i filmen om Mowgli.
Här är väl inget jazzigt svängande men däremot vädersvängning.
I dag skiner nämligen solen från en nästintill klarblå himmel.
Efter dagar då det varit igenmurat så känns det trivsamt.

I går hände inget särskilt.
Jo Midi ringde.
Första samtalet för mig sen Mini växlade boende i Fredags.
Midi var glad, hon och pojkvännen har varit i fjällen några dagar.
Å så skulle dom hämta sängen i går.





Tycker den ser snygg ut.
Å så skönt för dom att ligga på annat än en madrass på golvet.
Ett köksbord skulle dom även hämta.
Å byta ut campingbordet och stolarna. *Fniss*
Om ca två veckor så får dom även hämta soffgruppen.
Så snart så har dom ett möblerat hem.

Det jag hör i hennes röst är lycka.
Lycka över det egna hemmet.
Lycka över pojkvännen.
Lycka över möblerna de successivt kan hämta hem.
Lycka över livet.
Ren och skär lycka..

Det glädjer mitt ömma modershjärta.

Nu ska jag strax klä mig för en liten promenad.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Det finns ingen bättre glädje än ens barns glädje o lycka.:)) Är mina barn lyckliga och glada...då är jag också glad:) Det vet jag att du också är. Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh vilken fin säng & visst är det härligt att barnen får det bra :) härligt med promenad jag skall oxå ut lite ha det gott kram

    SvaraRadera