fredag 13 mars 2015

Efter sol...

...blir det annat väder.
Nu mycket skumt disigt väder ute.
Det ser helt igenmurat ut.

Mini har varit här med sin packning.
Han brukar vilja lämna den direkt på morgonen innan skolan så han kan gå direkt hem senare i dag.
Jag ser fram emot eftermiddagen då han är min igen.
Minis nya rum;


Nu finns även en mörkläggningsgardin i fönstret som finaste Pappelino satte upp.
Den sitter på insidan av fönstret.



Han har en stor läcker matta som jag vill lägga ut på golvet men icke sa Nicke,
den vill han inte ha.


Tv och bänk har stått i vardagsrummet men Mini fick ha den på sitt rum.
 Han vill både se tv och kunna spela sina spel på Playstation.


Detta är några foton från Minis nya rum.
Det där hörnskrivbordet stod tidigare i mitt sovrum.
Det är från den gamla goda tiden då vi hade ett åbäke till datorn men sen laptopen kom in i livet så används den ju inte.
Så Mini fick ta det.
Ni fattar inte hur tungt och komplicerat det var att bära ut från mitt sovrum, genom fyra dörröppningar för att ta sig in i hans.
Det var hemskt rent ut sagt.
Denna möbel kommer ursprungligen från ett kontor på gamla Hägglunds och det är verkligen gediget.
Men nå nu står det där...

Det blev en paus, trots att ni förmodligen inte märkte av det.
Tog min en promenad bort till närbutiken.
Behövde köpa tagg.
Men nu är jag hemma igen och bredvid mig sås tår en ångande het mugg kaffe.
Nu är allt som det ska vara denna Fredagsmorgon.
Å inte konstigt att det kändes kallt under promenaden.
Det är -6 grader.
Där fick jag för att jag inte tog med vantarna eftersom jag antog att det skulle vara plus ute.
Somliga straffar Gud direkt!

I går gjorde jag nog lika lite som jag vanligen gör.
Maxi ringde på eftermiddagen precis när jag försökte sova.
Men det var ett trevligt telefonsamtal.
Att sova kan man göra sen.
Vilket nu förvisso inte gick senare..nå jag överlevde det med.
Hon var den lärka hon alltid är.
Det riktigt sprudlar om henne.
Alltid roligt när ungdomarna ger sig tid att ringa sin ömma moder.

I går så satt jag faktiskt ute på altanen någon timme.
Jag drack kaffe och tittade på ett korsord.
Jag hade 18 grader där.
Tänk att inglasningen kan göra så mycket.

Resten av dagen tillbringade jag i sängen och softade med tv.
Det gick det med.

Men annat blir det i eftermiddag då jag får hem Mini.
Det ska bli så härligt med liv här.
Någon jag kan krama om och njuta av.
Någon att prata med, laga mat åt, äta med.
Tja han gör min enkla boning så levande.

Hej hopp för denna Fredag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Såå fint hans rum blev :)
    Här är det soligt o rätt så varmt idag....
    Ikv blir det fredagsmys med ngt gott att äta :)
    Hoppas att kvällen blir bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här åkte dottern bort över helgen, och sonen gick till kompisar. Så tyst!

    SvaraRadera
  3. Kul att ändra och möblera om. Fint blev det. /Mormor

    SvaraRadera
  4. God morgon ...ja visst är ens barn något som allt glädjer en fint blev det i hans rum men ack så jobbigt att flytta saker även på mindre ytor :( hoppas du har sol denna dag o kan njuta ta hand om dig kramen

    SvaraRadera