torsdag 19 mars 2015

Godmorgon alla...

Ja då är jag här igen.
Torsdagsmorgon!
Vädret är mulet men jag ser solen skina genom.
Temperaturen visar -1 grad.
Nå det är väl hyggligt antar jag.
Ska snart klä mig för promenad in till byn.
Har samtal idag.

Som vanligt känner jag såhär innan att jag inte har lust.
Det är påfrestande att samtal.
Och vi pratar om mycket jobbiga saker som hänt och som påverkat mig under mitt liv.
Det tär enormt på mig.
Brukar känna mig som en urvriden trasa när jag går ut från samtalet.
Å så kommer dagarna med obehag.
Då det nästan sticker i huden på mig.
Då jag inte vill kliva upp och vara mig själv.
Då jag helst vill springa ut i skogen och gömma mig i en grotta...under lång, lång tid!
Tror vi är framme vid Millan 16 år nu.

Efter samtalet bär det raka vägen hem.
Å väl hemma lär jag bara försvinna.
Tills Mini kommer hem från skolan.
Då är jag fullfjädrad mamma igen.






Då fungerar jag som vanligt för jag är bra på att ta på mig masker.
När det behövs.
Och Mini förtjänar den bästa mamma jag kan vara.

Middag idag blir köttgrytan jag gjorde igår.
Jag tog fram grytbitar av gris från frysen.
I grytan hade jag lök, krossad tomat, chili,kryddor, buljong, sambal, morötter och grädde.
Lät den puttra på låg värme och efter en ca 2 timmar så var köttet härligt mört.
Och vilken fin smak det blev.
Något hottig men inget som tog överhanden.
Till den ska jag servera kokt potatis och sno ihop en sallad.
Så inte mycket bevänt för mig med middagsmaten idag.
Å det är ju skönt då jag vet hur energifattig jag är efter samtal.
Till efterrätt blir det glasstårtan jag var in på Ica och köpte för en 5 krona.
Någon gång om sänder får man en gåva eller en vara till reducerat pris av Ica.
Så jag fixade givetvis hem glasstårtan.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra på samtalet...
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ...men va trist att ha det över dig, hoppas det går snabbt sen kan du bara vara, och sen mamma :) här är också soligt härligt ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
  3. Sååå duktig du är som efter dessa jobbiga samtal ändå orkar ta itu med allt hemma. Jag tycker du verkar vara en toppen fin mamma. En stor styrke kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Kikar in & hoppas allt är bra med dig önskar dig en skön helg stor kram

    SvaraRadera