tisdag 31 mars 2015

Hej mitt vinterland...

Tja det snöar och det är mer än vitt ute.
Det är som att regrediera en månad eller så.
Om det tycker jag inte.
Känns som att jag blivit snuvad på våren.
Men jag borde ju veta bättre, jag bor i norr och det är fortfarande Mars.
Nåja bara att gilla läget.

Innan turen till byn så gick jag in och kollade av Mini.
Han kände sig lite hungrig så jag gräddade våfflor till honom.
Hade kvar smet sen i Fredags.
Själv fick jag två våfflor med så det blev frunch för oss.

Så tog jag då en tur till byn.
Gick upp till Hälsocentralen, anmälde mig och tog en kölapp.
Hade tur att få komma in tidigare än min beställda tid.
Lämnade två rör blod..



 ..och sen hastade jag till busshållplatsen igen och åkte hem på övergång.
Skönt att få det överstökat snabbt.

Väl hemma igen så pratade jag med Älskade E en lång stund.
Sen skalade jag potatis till middagen.
Det blev potatismos och kokt varmkorv.
Enkelt men gott.

Å så blev jag så trött efter maten att jag trodde jag var tvungen att sova siesta men icke då, det funkade inte alls.

Och natten har varit bedrövlig.
Kan tydligen inte somna igen.
Ligger vaken större delen av natten.
Somnar in fram emot morgonkanten.
Och jadajadajada...
Lite trött på att jag aldrig får det att fungera något längre tag.
Men så är det!

I dag står inget på agendan mer än mysa hemmavid och pyssla om Mini.
Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Ja, usch för snön!
    Ha en bra dag i snövädret!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst har du så rätt...det är bara Mars än:)..i morgon är det 1:april...akta så du inte blir lurad...haha. Vi brukar inte vänta våren förrän allt april skitväder brukar vara över. Vi hoppas detta försvinner fort..eller hur?:) trots det har kommit en massa blötsnö. Sköt om dej...hoppas John Blund kommer i natt till dej;-) Kram

    SvaraRadera
  3. Här kom det oxå snö, men den är redan på väg bort. Trist tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Låter mysigt att bara vara hemma o mysa det gör du rätt i :) det skall jag med göra då jag är ledig i dag o i morgon :) kramen

    SvaraRadera