söndag 29 mars 2015

I stormens öga...

Vädergudarna har verkligen humör.
Ena dagen snö, andra dagen sol, tredje dagen storm...
Har jag tur behöver jag inte gå utanför dörren i dag med.
Risken finns att jag blåser bort.
Tro vart jag skulle ta vägen då?
Spännande tanke!

Gårdagen var en skön dag.
Tvättade upp Minis kläder så de hänger på tork i vardagsrummet nu.
Löste korsord.
Kände mig nöjd då Mästarkrysset gick galant och några fler kryss.
Gillar när det är hög svårighetsgrad på kryssen.

Så gjorde jag tacos till middag.




Oh så gott det var.
Jag har börjat tycka om tacos igen men det tog många, många år efter skilsmässan innan jag klarade av att tycka om igen.
Min x-make gjorde det lite för ofta under sista året då jag gick in i väggen och inte orkade laga mat.
I dagsläget så äter vi tacos ungefär en gång varannan månad.
Det är lämpligt tycker jag.
Äter ni tacos ofta?

I övrigt så pysslade jag om Mini och såg till att han hade det så gott som möjligt.
För egen del blev det sängen och tv.
Ställde om klockorna innan jag la mig så jag lever i samma tidszon som resterande av Sverige.
Men jag kunde däremot inte somna i går.
Vet inte hur länge jag låg vaken.
Klockan hann passera 03 och mer därtill.
Så i dag känner jag mig ganska så såsig och trög i skallen.
....som vanligt med andra ord!

Nu ska jag dricka kaffe och se om skallen vaknar till liv.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Här blir det inte tacos så ofta....mera då tortillas!
    Ingen storm här, lite soligt o rätt så varmt har vi haft..nu mulnar det på!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så trevligt ni har haft det. Åhhh jag älskar tacos :-)). Håller med...visst är det konstigt väder. Men det kallar vi för April väder...för ena dagen är inte den andra lik:) Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm......taccos är ju såååå gott. Det går ju så snabbt och är så behändigt att fixa till.
    Ha en fin ny vecka och KRAM från mig.

    SvaraRadera