söndag 22 mars 2015

I väntan på...




...att mitt kaffe ska gå klart.
Och det hände precis.
Så nu ska jag fylla på min favoritmugg med härligt, nykokt kaffe.
En liten skvätt mjölk tar jag i oxå, annars blir det inte lika gott.
Riktigt ljuvligt såhär på Söndagsmorgonen.

Ute härjar fortfarande Kung Bore.
Det snöar men just nu så är det bara lite flister som yrar på.
Det som kom under natten till igår har givetvis töat bort.
-3 grader är det visst.
Det ser inte ut som att det kan bli sol idag för det är helt igenmurat av moln.
Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Gårdagen ägnades åt "Unusual Suspects".
Det finns massor av säsonger med mängder av avsnitt i varje.
Många härliga mordutredningar med oförväntade gärningsmän.
Så det var det som roade mig under hela gårdagen.
Middag intogs liggande i sängen.
Hade rester som jag värmde upp i micron.
Kaffet flödade och under kvällen gick jag över till läskeblask, passionssmak.
En riktigt lat Lördag precis i min smak och i mitt tycke.
Fungerade mycket bra kontra min låga energinivå.

Gissningsvis fortsätter denna dag i samma tema.
Är ju extremt förtjust i mordutredningar.
Särskilt de som handlar om seriemördare.
Nu pratar jag inte om serier som "CSI" eller liknande.
Jag vill se det som baseras på riktiga fall.
Jag kanske är aningen morbid men sånt har alltid fascinerat mig.
Särskilt den psykiska aspekten.

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en härlig söndag! Lite har det snöat här med.....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du skriver alltid om ditt kaffe!
    Du e rolig du. Blir du aldrig uttråkad när du är själv mycket? Kram Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir aldrig uttråkad av mitt eget sällskap, är en fullfjädrad eremit.
      Däremot blir jag oftast helt utmattad av andras sällskap.
      Å kaffe skriver jag om för det är min dagliga njutning trots mående och misär.
      Tack för kommentaren Magdalena!

      Radera