fredag 27 mars 2015

Kung Bore...

...går all in idag!
Det snöar för fullt.
Allt är vitt när jag tittar ut genom mitt köksfönster.
Nä jag gillar inte det.
Å ja, jag har nog hört talas om det.
Men jag hoppas att det lugnar sig och sen försvinner kvickt.

Mini har varit här med sina saker.
Han hade bråttom så det blev bara ett Hej och ett Hej då!
Men efter skolan så är han min.
Till middag idag blir det våfflor, grädde och drottningsylt.




Det var ju våffeldagen i Onsdags och då var han hos sin pappa.
Och nej, han åt inte våfflor så det passar bra idag.

I går hade jag då samtal.
Å det gick väl bra men det var en rörig tid jag pratade om,  så kuratorn sa att hen inte visste hur hen skulle få ihop det på papper.
Allt hängde ihop på ett eller annat sätt och det var många olika viljor, nån som avskydde, nån som älskade, nån som avrådde, nån som visade att jag dög, nån som var svartsjuk osv..
Jag kunde inte låta bli att skratta åt eländet för jag hörde själv hur sjukt rörigt det var när jag berättat klart.

Efter samtalet traskade jag ner på Lidl, handlade det jag tänkt där och så gick jag vidare till Kvantum.
Insåg redan på Lidl att det inte kunde bli tal om buss hem.
Så det fick bli taxibilen.
Jag gjorde en del klipp.
Picnicbog för 19 kr/kg, 2 kg kycklinginnerfilé för 69 kr, köttfärs för 44 kr/kg, fläskfilé 49 kr/kg.
Och en hel del annat med.
Tja det blev 6 pinfulla kassar så jag fick hem en del.
Å det behövdes för det var en månad sen jag handlade riktigt.
Visst har jag varit på affären men då har det handlats färskvaror som mjölk, frukt osv.
Sånt kommer man aldrig ifrån.

Väl hemma kände jag mig otroligt slut på.
Packade upp och in alla varor.
Kokade kaffe.
Gjorde en korvmacka.
La mig i sängen.
Å där stannade jag kvar resterande av dagen.

I dag tänker jag baka.
Det var ett tag sen sist.
Tänker baka en långpannekaka med citronglasyr.

Å så är tanken att jag ska tömma byrån på Minis rum så han kan använda den.
Jo det är tjejernas saker som ligger kvar och inte blivit tömt.
Å det lär inte bli det heller om jag ska vänta på dem.
Så det är tanken idag.

Nu blir det kaffe och kolla bloggar en stund innan jag riktigt sätter igång med dagen.

ha det bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Här snöar det inte, men är lite halvmulet o så blåser det!
    Ha en bra fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att göra matfynd. Känna att man fyllt kyl och frys med massa godsaker till bra pris. Själv har jag fyndat på Nyöppnade Picard (finns ju sen förut, men nytt här i Täby). Många goda saker har de! Kram

    SvaraRadera
  3. Så mycket gott du fixar!

    SvaraRadera
  4. Åh bakas härligt när det är klart :) rensa kanske inte lika skoj hi hi men det blir nog fint sen hoppas allt är bra med dig kramen

    SvaraRadera
  5. Vi har samma väder...Kung bore har kommit hit också:) Du är duktig du...du bakar och lagar mat. Du ser ut att ha haft det fullt upp. Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera