tisdag 10 mars 2015

Nej men se där...

...riktigt ruskväder ute.
Grått, blåsigt och det ser ut att ha regnat eller så ska det till att göra det.
Fast jag bryr mig inte mycket.
Har inga ärenden utanför hemmet i dag så det får vara som det vill.




I natt har jag drömt världens konstigaste dröm.
Så många människor i den.
Min x-make, mina barn, Midis pojkvän, min x-chef, min goda vän från Gbg, någon som föreställde min x-svärmor men som inte såg ut som henne, mina fd kollegor på rehab, ytterligare ett helt gäng människor till  vilka jag inte riktigt kan utröna vilka dom var.
Själv drömmen utspelade sig både här i byn och i Gbg.
Det var som att byn fanns i Gbg.
Å så mycket konstigt som skedde.
Bla så skulle vi träna att slänga i väg en bomb på ett mycket konstigt sätt, med bomben mellan benen och så skulle man på något vis lyckas få i väg den.
Det var någon slags övning som min x-chef hade bestämt. ( Ni som möjligen inte vet så jobbar jag i hemtjänsten innan min långa sjukskrivning, så det var min senaste chef där)  
Ja allt som hände var mycket weird.
Min x-make var som vanligt på ytterst dåligt och gnälligt humör.
Min x-svärmor var heller inte vänlig.
Mini hade börjat övningsköra och körde riktigt bra, tre månader innan han hade åldern inne för det.
Nej men å så skumt det var!

Man jag ju undra vad en sån här dröm betyder egentligen?
Att hela mitt liv är ett enda kaos, ja kanske det!

Jag är utmattad.
Känner att jag inte får upp energin i kroppen.
Det är som min kropp befinner sig i dvala.
Borde den inte vakna till nu när våren så smått har tittat in?
Nope!
Å borde jag inte klara av förra veckans ansträngningar utan detta resultat?
Tydligen inte!

I går så försökte jag än en gång hitta min puls.
Har försökt i flera dagar.
Det låter kanske lite konstigt men så är det.
Nå i går så fick jag helt plötsligt höra den.
Å jag försökte räkna men f-n det gick så fort att jag inte hann med.
Och vips var den borta igen.
Att det ska vara så krångligt.
Jag vet exakt vart jag ska känna men ändå fungerar det inte.
Har väl för mycket oljud och annan skit i huvudet att jag inte kan koncentrera mig, eller nåt sånt!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Ibland kan man drömma konstiga saker....usch ja :( ;Mulet väder här med, men inget regn & rusk än åtminstone!
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch så hemsk dröm. Men ibland blir det så för mej med...om man fått ta mycket mediciner eller om man inte riktigt mår till 100 bra. Då blir det massor med mardrömmar. Inget vidare alls. Kram

    SvaraRadera
  3. usch för otäcka drömmar ..ogillas....hoppas din dag är solig så du kanske kan ta en sväng ut :) stor kram

    SvaraRadera