måndag 30 mars 2015

Ny vecka...

Vitt är det ute.
Och slaskigt som bara den.
Vägar och gångbanor är genomsura.
Hade önskat ett annat väglag.
Det är inte roligt att traska i det sura.
Man behöver nog gummistövlar men några sådana äger jag inte.
Så jag blir blöt om foten.
Gick en tur igår till närbutiken och det var inte skoj.
Dels höll jag på att blåsa bort, dels snöade det och så detta våta.
Tyckte att vi gjort bort det redan.
Nå vädret går inte att styra.

I dag måste jag ut i detta sura.
Ska på provtagning på Hälsocentralen.
Har en remiss från psyk.
Dags att checka av alkoholen.
I höstas var det ju drogerna jag inte använder.
Alla prover var gång visade att jag inte använder droger.
Nu är det alkohol.
Alltid är det nåt!

Mini ligger i sin säng.
Han är hemma idag från skolan.
Han är inte riktigt kurant än.






Jag klev upp i morse, startade upp laptopen och gick ut på skolans sida och anmälde honom sjuk.
Sen la jag mig igen för att se något avsnitt av en mordutredning och vips så somnade jag om.

Natten var bedrövlig för jag kunde inte somna.
Låg vaken till morgonkanten innan jag föll i dvala.
Å så väckte Mini mig..
Känner mig aningen groggy i skallen.
Men det är ett vanligt allmäntillstånd hos mig.

Nu ska jag hinka kaffe och se om kroppen/skallen startar upp.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Ingen snö här, dock regnigt! Så det är vått, vått! Orkat med att ta ut mattorna, torkat damm...lagar mat nu. Få se om jag orkar med att dammsuga sen. Handla måste jag också...
    Hoppas att måndagen blir bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon på dig ...här sitter jag med mitt kaffe o njuter hoppas du får göra detsamma kramen

    SvaraRadera