torsdag 26 mars 2015

Oj, Oj, Oj...

Ibland tror jag att jag är född igår.
För när inget fungerar som jag vill att det ska göra känner jag mig ytterst okunnig och grön, rent utav nyfödd.
Dagens stora i-landsproblem för mig var en enkel skärmdumpning.


Nej inte har jag en sån här nying inte...


Jag var tvungen att söka assistans hos mina ungdomar.
Tyvärr hjälpte inte det.
Min laptop är till åren kommen och ser inte ut som de tangenter som barnen så tålmodigt letade fram på nätet för att visa mig.
Efter en timme gav jag helt sonika upp och använde mig av det mycket gammaldagsa Ctrl C och Ctrl V.
Det funkade i alla fall.
Nå nu är det gjort i alla fall...

I dag har jag samtal på förmiddagen så om någon timme ska jag hasta in till byn.
I dag tänker jag åka buss.
Har sån värk i kroppen och lederna är så stela så det skulle ändå inte bli trevligt om jag traskade in.
Efter samtalet ska jag handla.
Går först på Liedl och sen blir det Kvantum.
Har nosat upp lite bra-priser där så.
Jag lär vara ganska så trött när jag kommer hem senare i eftermiddag.

Då blir det nog vila.
Något enkelt till middag, vad vet jag inte ännu.
Så ska jag beställa medicin.
Jag beställer från Apotea på nätet.
Tycker att det är suveränt.
Hämtar det på närbutiken.
Det tar en dag eller två och är fraktfritt.

I morgon så får jag hem Mini, så jag längtar.
I går kväll så fick jag något fel i tankebanorna.
Jag visste att det var Onsdag när jag vaknade men under dagen så virrade jag till det rejält och var helt säker på att det var Torsdagskväll.
Trodde Mini skulle komma i dag men så var det ju inte.
Kan man säga att jag vann ytterligare en dag?
Å med detta pundhuvud till skalle så kommer mitt år innehålla bra många fler dagar än 365. *Fniss*

Nå nu ska jag så sakteliga göra mig i ordning för samtal.

Ha en toppenfin dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att samtalet o dagen blir bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid trist med dator klydd men det fixade du/ni :) skönt här är det ledigt till månd morgon skönt :) ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Inte så dumt att få ett år med lite fler dagar;) Ha det så bra nu med Mini.
    Kramelikram

    SvaraRadera