onsdag 18 mars 2015

Onsdag då...





Ute ser det väldigt disigt ut.
Å så har vi minusgrader såhär på morgonkvisten.
Men det lär säkert spricka upp fram emot dagen.

Fick precis meddelande på mobilen om tiden på psyk som jag har i morgon.
Jag gillar den här typ av kom-i-håg-funktion de flesta har idag( Hälsocentralen, tandläkare, sjukhus, psyket).
Mycket praktiskt att dagen innan få ett sms om tid och plats.
Då slipper en virrhjärna som jag glömma möten.
Vad tycker ni om den möjligheten som erbjuds?

Min agenda gapar än en dag tom.
På något vis så gillar jag när den gör det.
Så slipper jag känna mig stressad.
Vilket jag alltid gör när jag måste i väg och passa tider.
Känner mig stressad alltså.
Jag har ingen stresströskel alls längre.
Minsta lilla så är jag upp i taket.
Så minsta form av stress är inte bra för mig, sa hon som inte är utbildad läkare!

Gårdagen blev behaglig.
Det var jag och Miss Marpel mestadels.
Mini kom hem efter skolan och berättade om nationella provet och hur det gick.
Han tog en fika med mig som sällskap.
Vi bestämde att han skulle fixa sin egen middag.
Och jag försökte mig på en siesta.
Men det var lönlöst, det gick absolut inte i går.
Så jag gick hela kvällen som en zombie, tröttare än tröttast.
Som tur är så blev det sen tid för nattning av den här damen.
Så jag kramade Mini Godnatt och gick in i sovrummet och la mig mellan svala lakan.
Inte för att jag somnade snabbt, trots trötthet.
Nej jag fick vackert ligga i timma innan sömnen tog vid.

Å nu är det en helt annan dag!

Nu kaffe för Millan!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Sedär :) Nu slapp jag in här o kommentera!
    Hoppas att du har haft en bra onsdag!
    Här har jag flängt lite , men nu hemma :)
    Snart dusch o sen tv...
    Kramen om

    SvaraRadera