onsdag 4 mars 2015

Onsdag...

Mitten av veckan, lille Lördag!
Grått och tråkigt väder ute är det.
Exakt 0 grader visar termometern.
Det har försvunnit mycket snö de sista veckorna.
Å jag håller tummarna för att vi ingen mer snö får.



Tänk så härligt med vår, å så jag längtar!


Jag vill ha en tidig vår..

I dag blir det Jysk.
Vi bestämde det i går och vi ska försöka ta oss i väg i god tid.
Å det, för egen del, handlar om förmiddagen.
Då vi ändå är där så blir det Willys och Rusta med.
Tänkte köpa upp mig på schampon, duschcréme etc.
Å så någon liter mjölk kan behövas.
Det lär räcka för i dag.

I går bestämde vi oss för ånyo en lugn dag utan så mycket arbete.
Jag startade tvättmaskinen, Mini hämtade upp tvätten och jag hängde den.
Bra lagarbete!

Midi ringde i går och berättade att hon tecknat elavtal och att hon valt att få räkningen på E-faktura.
Ville fråga vad jag tyckte om det, om hon gjort rätt?
Hon är en raring den där tösen.
Det ska bli mysigt att träffa henne och pojkvännen i helgen.

Jag är så glad för mina tjejers skull.
Att dom hittat boenden och har arbete.
Men å så jag saknar att ha dom boende hos mig.
Lite mammaegoism där!

Se så, då har jag tagit min morgonmedicin.
3 tabletter.
225 g Venlafaxin och 25 g Metoprolol.
Undrar just vem som hittar på namnen på medicinerna?
De flesta heter ju något nästan obegripligt.

Nu ska jag dricka mer kaffe och så ska jag se om Mini vill kliva upp så vi kommer oss i väg!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. God morgon.
    Jo ..lite grått är det allt i dag, och nån mer snö vill vi ABSOLUT inte ha. Eller hur....nu vill vi ha våååååår och se vårtecken.
    Ser du har lite roligt pyssel idag. Shopping.
    Man fattar ingenting när det gäller mediciner.

    Ha nu en jättefin dag.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Jag skrev också om våren visst längtar man dit :) hoppas din dag blir bra kramen

    SvaraRadera