lördag 21 mars 2015

Oops vädergudarna har varit i farten igen...




Det har snöat i natt eller när det nu hände.
Inte mycket,bara ett tunt lager och det lär töa bort snabbt men ändå.
Vädergudarna vill liksom bevisa att det fortfarande inte är vår fullt ut.
Men nu skiner solen från en klarblå himmel.
Å temperaturen visar - 8 grader.
Kanske inte riktigt vår idag då..

Gårdagen var lugn.
Mini packade ihop sina saker efter skolan och så tog vi oss ett fika innan han blev hämtad.
Jag hade köpt smörgåsrån och glass med jordgubbssmak.
Det är supergott att lägga glass mellan två smörgåsrån.
Å det ska vara jordgubbssmak annars funkar det inte lika bra.
Eller så är det bara ett barndomsminne som säger att det måste vara glass med jordgubbssmak.
Jag hade en kompis vars mamma brukade bjuda på det under varma sommardagar.
Ett sånt där härligt minne som jag bevarat och själv introducerat mina barn i.
Så det var vad vi fikade i går.

Så blev han hämtad och så blev det ödsligt tomt här.
Jag la mig i sängen och där förblev jag resten av eftermiddagen/kvällen.
Tittade på deckare på Tv4 play.
Tja det gick det med!

I dag är väl planen att fortsätta med tv-tittandet.
En plan lika god som en annan.
Så då vet ni vad jag gör idag!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Ingen snö här :) Kanske imorgon då?
    Solen skiner just nu!
    Ha en bra lördag!

    Kram

    SvaraRadera