torsdag 12 mars 2015

Se där ja...



Kaffet har precis gått klart så nu sitter jag här med en mugg nykokt kaffe.
Det smakar verkligen himmelskt denna morgon.
Jag dricker oftast mitt kaffe under förmiddagen.
Resten av dagen klarar jag mig utan.
Ibland händer det att jag kokar en kanna på förkvällen men det händer inte särskilt ofta.
När jag jobbade i hemtjänsten och innan det som personlig assistent så drack jag aldrig kaffe på jobbet.
Det var inte nödvändigt för mig.
När jag sen under förra sjukskrivningen hamnade på rehab så hade vi kaffepaus vid 09.30.
Och jo jag drack kaffe då och jo det vande jag mig vid och givetvis var det gott med.
Men som sagt, jag skulle nog inte kalla mig själv för kaffetunna.

I går så promenerade jag in till byn och upp till Psyk.
Jag hade ju samtal.
Det var som vanligt väldigt jobbigt.
Å så många otrevliga minnen som kommer upp till ytan.
Och som jag måste hantera sen, när jag går därifrån.
Oftast går jag med ett väldigt obehag i kroppen dagar efteråt.
Emellanåt (rätt ofta) blommar en sjuhelvetisk panikångestattack upp.
En sån man inte tror man lever genom.
Eller så märks det i drömmarna.
Som i natt...
Usch, fy och tvi vale vad äckligt jobbigt jag drömt i natt.
Vaknat upp helt kallsvettig och livrädd.
Ingen bra känsla att börja dagen med!

Men, nå, det måste ju tröskas genom så jag kommer till en ljusare dag!

I dag så skiner solen igen och det är plusgrader.
Funderar om jag ska ge mig till att sitta ute på altanen en stund efter lunch.
Jag borde ju nyttja den nu när den är färdig att användas, eller hur?
Någon promenad tänker jag inte ge mig på, det får räcka med gårdagens.
Jag känner mig fortfarande alltför energifattig.
Har ingen lust med något, vill helst bara ligga i sängen.
Tur att sängen är så skön...

I morgon får jag hem Mini igen och då blir det annorlunda.
Då är jag mamma fullt ut.
Och då har jag liv i lägenheten igen!
Längtar ska ni veta!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Usch känner med dig ..hoppas du får energi då du får hem mini :) stor kram

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt med samtalen o drömmarna!
    Hoppas att du får en härlig helg med Mini !
    Här skiner solen också idag :)
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad jobbigt med gamla otrevliga minnen. Hoppas du sover bättre inatt och slipper otäcka drömmar. Kram

    SvaraRadera