lördag 7 mars 2015

Snöblandat slaskväder...




Det är vad som bjuds på just nu.
Snacka om skillnad jämfört med gårdagen.
Då satt jag och Mini ute på altanen och fikade.
Jag satt i linne.
Det var 18 grader där för att senare på em gå upp till 24 grader.
Det var underbart härligt.
Jag satt ute till och från över hela dagen.
Hade riktig vårkänsla.

Innan det så hade jag hängt upp mina blåa skira gardiner där.
Torkat av alla ytor, lagt ut dukar och gjort det allmänt mysigt.
Nog har veckan varit effektiv alltid.
Å det känns som sagt i mig oxå.
Ganska så trött och slut på i hela mig.

Jag avrundade kvällen med att bära ut alla Midis kartonger från chillrummet.
Puh sa jag då det var klart!

I dag kommer Midi hit.
Och så har jag bjudit hit finaste Pappelino med fästmö på middag.
Jag tänker bjuda på fiskgratäng, kokt potatis och sallad.
Å så ska Pappelino sätta upp rullgardinen i Minis sovrum.
Han tar med slagborren för någon sådan äger inte jag!

Så lite verkstad blir det i dag med men för egen skull är det inte så märkvärdigt.
Jag ska bara skala potatis och laga till fiskgratängen.
Salladen har jag redan gjort (typ i går kväll).

Det ska bli mysigt att träffa Midi, var ju ett tag sedan sist.
Även om det blir en kortis.
Nästa gång vi ses lär bli i hennes lägenhet.
Jag är himla nyfiken ska ni veta.
I förrgår berättade hon att hon beställt möbler..
Det blir med all säkerhet jättefint!

Nu mer kaffe gott folk!

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Gott med fiskgratäng.
    Kaffe är åxo gott.
    Ha en jättefin lördag nu. Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Låter ju riktigt härligt :) alltid kul med besök av familjen ..hoppas kvällen blir mysig ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
  3. Ja nu får man lust att fixa när man känner att våren e på väg, fiskgratäng e ju sååå gott.
    ha de Fia

    SvaraRadera