lördag 28 mars 2015

Solig dag...

...och snö på marken.
Det har ju inte riktigt gått som jag tänkt mig.
Alltså att snön ska försvinna, inte komma mer av.
Nå jag behöver inte vara utomhus så det får väl vara som det är.

I dag så har jag och Mini ätit riktigt god frukost tillsammans.
Kaffe, juice, yoghurt, ägg, mackor, pålägg,smörgåsgurka,  kaka med citronglasyr, och lite till.




Det är så himla mysigt att börja dagen med en lång och god frukost.
Tyvärr verkar Mini ha blivit förkyld.




Han mår inte så bra.
Han är snorig, har ont i halsen, i huvudet och i axlarna.
Det gör tydligen ont när han spänner huvudet, hm, hur han nu menar med det.
Jag har gett honom echinagard och c-vitamin brus.
Har tyvärr inga alvedon eller liknande hemma.
Jag kanske blir tvungen att ta en tur in till byn.
Vi får se hur det utvecklar sig.

Till middag i dag blir det tacos.
Det var ett tag sen sist och Mini är ytterligt förtjust i det.
Där är han väldigt lik sin far.
Hans favorit är nog fortfarande tacos.

I övrigt blir det en hyggligt lugn dag.
Jag tänker köra en tvätt, Mini hade med sig igår.
Det blev inte tvättat i veckan när han var hos sin far då dom var bortrest och Mini inte iddes själv.
Nå tvättmaskin finns ju även här så det tar jag hand om.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Här har det kommit snöslask....nu har det nästan slutat!
    Ha en bra forts på lördagen o kom ihåg att ändra klockan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så mysigt att ni får umgås lite ni 2. Synd om han håller på bli sjuk. Tur ändå att han har en ömsint mamma som tar hand om honom...för det vet jag att du gör.:) Kram

    SvaraRadera
  3. En härlig morgon o gott ser det ut :) men så söt han är din son :) att pyssla om sonen är så ljuv hoppas han kryar på sig stor kram till dig

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig helg du har med Mini. Synd att han inte känner sig så pigg. Hoppas han måe bättre idag.
    Njut nu av Söndagen oxå. Kram.

    SvaraRadera