lördag 14 mars 2015

Solsken...

...i dag igen!
Så härligt att vakna upp till.
I går så var det ju otroligt skumt, disigt väder men innan lunch så sprack det upp och solen värmde med sina strålar.
Jag satt faktiskt ute på altanen runt 4 timmar i går.
Inte på ett bräde men nu och då gick jag ut och satte mig.

Å sen så tog jag mig i kragen och städade upp mitt sovrum.
Himlarns så bra det blev och jisses så nödvändigt det var.
Ni anar inte hur dammigt det var, törs knappt skriva det men usch.
Nu är det dock superfräscht igen och jag känner mig jättenöjd.

Ett annat sovrum, gästrummet;



Den stora högen kläder på stolen är nu borta då allt var Midis.
 Även den ena gitarren.



Tapeterna är i uselt skick men man får göra det bästa av situationen.
På sängen ligger Midis gamla nallebjörn och fick när hon var 5.



Av någon anledning så blev detaljerna i rummet lila.
På sängen ligger nu även en lila pläd.


Efter det blev det en sittning på altanen.
Jag var ganska så väck och utmattad och drog på mig en rygg som ömmade och värkte.
Jag fixar inte dammsugning.
Har nog aldrig gjort det.
Minsta lilla stund genererar en djävulsk ryggvärk.
Men nå det var bara att stå ut.

Mini kom efter skolan.
Vi satt ute på altanen och pratade en lång stund.
Sen blev det lite fika förstås.
Å senare på eftermiddagen, middag.
Jag gjorde det enkelt för mig och serverade köttfärssåsen jag lagade häromdagen.
Han ville ha spagetti till så jag satte igång en kastrull på spisen.
Så en mycket enkel Fredagsmiddag blev det.
Men, jag hade inte orkat med annat efter städningen av mitt rum.

För mig blev det tv efter det.
Mini satte sig vid sin dator.
Vi möttes i köket igen för kvällsfika.
Vi bakade chokladbollar efter middagen.
Så det vart vi ju tvungen att smaka.
Och så åt vi en skiva kornmjölskaka som min x-svärmor tidigare under dagen snabbt tittade in och lämnade. (Hon hade bakat och tänkt på mig och Mini)

Å sen var det läggdags för Millan.

Natten har ånyo inneburit knäppa, totalt helvidriga drömmar.
När jag väl får sova måste dessa drömmar då störa mig.
För jag vaknar alltid upp förvirrad, aningen skräckslagen och kallsvettig.
I natt figurerade min x-make i min dröm...

Nå nu ska jag duka upp frukost.
Mini har vaknat!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Härligt med solen :) Fast jag såg ju att det kan komma "bakslag" på våren, vilket är väntat! Men idag ska vi njuta :)
    Usch vilka drömmar.....
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nämen så duktig du varit. Så fint du har det. Men drömmarna......hmm.....drömmer så in i nordens knäppa drömmar själv.....fattar inte vart man får allt i från.
    Nu ska du ha en jättefin lördag. Hos mig blire Mellon .
    Kramkram.

    SvaraRadera
  3. Oj va du har fixat & fint är det hos dig :) frukost är aldrig fel heller jag sitter ännu medd mitt kaffe :) njut av söndagen kram

    SvaraRadera
  4. Men vad fint du fått till det i gästrummet:) Jag gillar också lila just nu...känner stor dragningskraft mot den färgen just nu:)) Du har gjort ett fantastiskt jobb. Kram

    SvaraRadera