söndag 8 mars 2015

Söndag...




Vaknade upp till solsken idag.
Det är ju alltid mycket trevligt!

Gårdagen blev en helt okej dag.
Midi kom vid lunchtid.
Jag hade dukat upp en härlig frunch till oss.
Vi satt länge och åt och myste.
Sen la jag mig i sängen för att vila och Midi började titta genom kartongerna och packa om dom.

Vid 15.30 så ringde det på dörren.
Utanför stod finaste Pappelino och fästmö.
Han satte i gång direkt i Minis rum.
Jag behövde hjälp att sätta upp rullgardinen jag köpte i veckan.
Det var lite knöligare än tänkt så det tog sin tid men oj så jättebra det blev.
Medans Pappelino höll på med sitt lagade jag middagen.
Midi skalade potatis och jag gjorde fiskgratängen.

Det blev riktigt gott och så mysigt att ha dom på middag.
Kan väl tillägga att det var länge sedan sist.
Då jag inte mår bra är det väl kanske inte första tanken jag tänker att bjuda hem folk på mat.
Nå nu blev det gjort i vart fall och lyckat blev det.
Efter middagen så kokade jag kaffe och tog fram snoddas.
Härligt det med.

Sen följde Midi med dem när de åkte.
Hon skulle till sin syster och hämta grejer där.
Hon blev borta hela kvällen.
Själv tog jag det lugnt i sängen framför tv;n.

Var aningen slut på.
Tror jag glömde ta blodtryckssänkandet på morgonen så det blev liksom inte så bra märkte jag.
Hjärtat galopperade så fort när jag lagt mig för natten att det dånade inom mig.
Helt weird!

Nu snart så åker Midi till sitt med alla hennes prylar.
Hennes pappa dyker upp snart och då ska dom hämta släpvagnen dom hyrt.
Så jag blir snart solo här igen!

Ska bara ta det lugnt, det duger gott och väl!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Här blev det lugnt igår....ingen tv alls!
    Idag ska det tvättas kläder o lags mat igen-
    Ha en bra söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag det blev för dig. Hoppas att solen har värmt även dig idag. Här blev det en premiär sittning i solstolen.
    Ha nu en fin kväll. Kramen

    SvaraRadera