onsdag 11 mars 2015

Trött...

Som vanligt är jag trött.
Jag känner mig fullständigt utmattad.
Men jag är på G för jag har samtal i eftermiddag.
Skulle hellre stannat hemma men nå det är som det är.

Ute skiner solen och det är plusgrader så promenaden in till byn blir trivsam.
Å ändå en gnutta jobbigt.
Vill ha energi, vill känna mig energisk men inte då.
Kaffet smakar i vart fall ljuvligt.
Tur är väl det!

Natten har varit sisådär.
Har inte drömt något så vitt jag vet.
Men jag vaknade 01.30 och trodde att det var morgon, vilket det ju inte var.
Har snurrat runt ända fram till runt 07 snåret innan jag somnade igen.
Att det ska vara så besvärligt.
Jag är så trött på dessa helvetesnätter.
Vill sova som folk men, nope, inte det inte.

I går gjorde jag något så ovanligt som att laga middag.
Jag lagar ju ytterst sällan mat när jag har mina ensamveckor.
Brukar bara bli något lättare eller rester.


Lånad bild från nätet.


Men i går så blev jag så grymt sugen på köttfärssås.
Så det var vad jag gjorde.
Å med en massa smarrigt i som, vitlök, röd paprika, riven morot och färska champinjoner.
Plus allt annat som kryddor, tomatpuré, chilisås osv...
Det var himmelskt gott.
Det är faktiskt den maträtt jag aldrig någonsin tröttnar på.
Skulle kunna äta köttfärssås dagar i sträck och tycka att det smakade lika ljuvligt varje gång.

Har ni någon sådan maträtt ni aldrig tröttnar på?

Nu ska jag försöka kliva in i duschen och tvaga min kropp så jag är redo för eftermiddagens promenad in till byn och samtal.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas att samtalet gick bra o att dagen varit bra i övrigt!
    Kramen om

    SvaraRadera