lördag 11 april 2015

Endast Millan är vaken...

...för Mini sover ännu gott i sin säng.
Vi renbäddade den i går eftermiddag så det hjälper säkert till.

Själv har jag varit vaken länge.
Det har varit en turbulent natt med kaotiska drömmar.
En sån natt då jag inte vaknar utvilad fast jag fått sova skapligt.
Men drömmarna är inte så konstigt efter samtalet i Torsdags.
Det ska ju bearbetas och på något vis komma ut.
Kuratorn sa sist att jag inte ska bli orolig om jag blir väldigt illamående, kräks eller får besvär med magen för kroppen kan hantera det så eftersom det ska ut.
Sånt är jag dock van med.
Det har hänt tidigare...




I går var jag som vanligt ganska virrig i luvan.
Jag klev upp tidigt och tyckte det var konstigt att inte Mini kom och lämnade sina saker innan skolan.
Jaha, tänkte då jag, han måste till sin far efter skolan och packa ihop så han kommer sent till mig.
Å det sa jag till Älskade E när vi pratade och hon reagerade inte alls heller.
Jag tog itu med det jag tänkt göra.
Plockade fram kyckling från frysen till middagen och så bakade jag en långpannekaka.
Jag brukar vilja ha något nybakat när Mini kommer till mig.
Skämmer jag bort honom?
Nä, det tycker jag inte!

Nå dagen gick och så bestämde jag mig för att ta en siesta så jag skulle vara piggare när Mini kom hem efter skolan.
Jag la omkull mig och var precis på gränsen att somna då jag kanske hörde att det ringde på dörren.
Det är inte så lätt att veta då jag ofta hör i syner, just när det gäller dörrklockan.
Men det ringde inte fler gånger så jag bestämde mig för att jag just hört i syner.
Då sätts nyckeln i låset.
Jag går upp, lite förvirrad och halvlurig.
Å så kommer Mini innanför dörren.
Jag bara gapar av förvåning.
Tittar på honom och frågar om han fått sluta tidigt på skolan.
Så får jag den där blicken av honom.
En blick kan verkligen säga mer än ord.

- Men mamma, jag har ju Påsklov!

Ja men just det ja...du har ju det!
Sorry, vännen, glömde!

Jag sa ju det, virrig i luvan...som vanligt!

Det var i alla fall härligt att få krama om honom.
Men det visste jag redan innan.

I dag vill han att jag följer med på second hand.
Han ska kolla om han hittar något till sin fars fästmö som fyllt 50 och ska firas av familjen idag.
I ärlighetens namn så har jag ingen lust men självklart följer jag med Mini då han så gärna vill det.
Så jag ska alltså vara med och välja ut en present till min x-makes nya.
Moahah, det låter ju weird minsann.
Men sånt är livet, lagom weird med jämna mellanrum

Ha nu en strålande dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas dagen blir bra ändå...
    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Ja man kan ju inte alltid hålla koll på alla lov ;) o skoj att han kom att välja present nja beror på men ok för barnens skull hoppas ni hittade nåt och att din söndag blir skön stor kram

    Evas blogg

    SvaraRadera