söndag 12 april 2015

Glatt överraskad...





...blev jag i går när Midi med pojkvän tittade in på ett härligt besök.
Tänk att man kan bli så glad som jag blev.
Det är så otroligt roligt att träffa dessa härliga ungdomar.
Dom är så mysiga att ha med att göra.

Dom skulle ju givetvis vara med på kalasandet av x-makens  nyss fyllda 50 åriga fästmö.
Så det var därför dom var i byn.
Dom kom tidigt så därav besöket hos mig.

Jag kokade kaffe och så fikade vi och pratade.
Mest om deras nya lägenhet och att dom nu bor tillsammans.
Midi är så söt.
Del ur konversationen;

-  Berätta hur god chilin var.
- Ja den var god.
- Ja men berätta hur himla god den var.
- Mm den var supergod.

Å så följde olika saker som Midi ville att pojkvännen skulle berätta om.
Så jag säkert vet att hon klarar hushållsuppgifter bra, antar jag. *L*

Dom är ena riktiga sötnosar.
Så rara och fina mot varandra.
Å de har sällskapat i 3 år nu så tiden den flyger iväg.

Efter fikat duschade Midi och gjorde sig i ordning för kalaset.
Pojkvännen och Mini satte sig och spelade tv-spel.
Jag hjälpte Midi med hennes BH som det blivit knas med.
Men mamma fixar allt...och det gjorde jag oxå, efter mycket gorm.

Sen åkte dom på kalaset och jag blev ensam.
Galet trött var jag men klockan var så mycket så jag fick vackert hålla mig vaken ytterligare flertalet timmar.

Senare på kvällen fick jag sms av Mini som sa att han sover kvar hos sin far.
Det lär ju bra för det borde vara ett tecken på att dom hade det riktigt trevligt!

Dagens göra består i att koka lingonsylt.
Jag ska göra köttfärsbiffar och då behövs lingonen.
Mer än så blir det nog inte.
Känner mig väldigt utmattad, hela jag går på sparlåga.
Men det är som det är!

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!


5 kommentarer:

  1. Vad söt hon är din fina tjej! Ha en skön Söndag, kram

    SvaraRadera
  2. Så söt hon är din fina tjej :)
    Nu funkar internet med datorn igen ! Kommer ett nytt inlägg så småningom.....
    Ha en härlig fortsättning på söndagen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har så fina ungdomar. Och du är den förstående fina mamman. Så är det :)). Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är lite avis på att du lagar så mycket god mat! Önskar jag kunde det med, men där tar orken slut för mig, men jag gör ju annat i stället. Vi får syssla med det vi klarar av och vara nöjda med det!

    SvaraRadera
  5. Ja jag håller med hon är ju såå söt :) och skoj med besök det fick jag med :) hoppas din måndag blir bra kram kram

    SvaraRadera