torsdag 2 april 2015

Inför påsken...





Då är det Skärtorsdagen idag då.
Påsken står för dörren.
Min Påsk blir nog inte så rolig.
Jag blir ensam här hemma.
Mini växlar boende i morgon.
Nåja, jag överlever det med.

I går hade jag kaos i hjärnan.

Jag undrar om jag inte borde göra en omstart av min hjärna.
Tänk er sceneriet, jag sitter i köket och pratar med E.
Sonen kommer in och ställer sig vid diskbänken. 
Jag tittar sött på honom och säger;

- Hej Stumpan!

Nä nu är det kokta fläsket minsann stekt

Ja något fungerar verkligen inte.
Å ni skulle sett Minis min.
Den var oslagbar alltså.

Sen kom jag fram till att jag inte längre får lönespecer från jobbet.
Så jag mejlade min kontakt inom kommunen och fick svaret att man gjort om systemet.
Nu tittar man på Heroma.
Heroma är en sida där man kan se sina arbetstider, semester, komptid osv.
Å nu skulle jag då gå ut på den.

Har inte varit där sen jag blev sjukskriven första gången så det handlar om över 3 år sedan.
Hm, först går man in på kommunens intranät, och så inloggningsuppgifter där.
Hittade i en av min agendor något som kändes bekant.
Provade, nä det funkade inte, provade igen och jo det fungerade.
Fick byta lösenord direkt.

Nå när jag nu var inloggad så kunde jag trycka fram sidan till Heroma.
Användarnamn och lösen här oxå.
Å det var här jag snubblade.
Vet inte hur många lösenord jag testade.
Och det var bara fel.
Till slut gav jag upp och mejlade löneenheten för vidare papperspost i brevlådan.
Å så tänkte jag, jag provar en sista gång.
Och tro på f-n att då kom jag in.

Efter det var det rena cirkussnurren i skallen.
Men jag lagade i alla fall middag innan jag kurade ihop mig i sängen.
Det blev potatisgratäng med stekt fläskfilé, bea och sallad.
Mycket gott och en härlig Onsdagsmiddag.

Nu ska jag dricka kaffe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Ha en bra dag du med!
    Och en Glad Påsk trots att du är ensam <3'

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha...ojojdå...du höll på att reta sonen:)) Inte kul för en kille att säga" Hej stumpan:))"..tur att det gick bra i alla fall:)) Ha en fin skärtorsdag. Du avslutar alltid så sött din blogg...så då säger jag..Ha det bäst fina du:) Kram

    SvaraRadera
  3. ha ha ja som det kan bli va....men ang lösen så glömmer man lätt då man har olika lösen på alla saker usch hoppas du får en fin fredag stor kram å GLAD PÅSK

    SvaraRadera