fredag 3 april 2015

Långfredagen...

Minns när jag var liten hur oerhört lång och tråkig den här dagen alltid kändes.
Inga affärer var öppna.
Inget särskilt visades på tv.
Å man förväntades hålla en låg profil.
Min familj var inte särskilt troende men det blev ändå så.
Den var lång, seg och dödstråkig.

Jag får en känsla av att den kommer att kännas likadan idag.
Mini växlar boende och jag vill verkligen inte det.
Det är så grymt svårt varje gång.
Att säga Hej Då och inte ses på en vecka.
Då blöder det ömma modershjärtat.
Jag vänjer mig aldrig!

Nå solen skiner för fullt.
Det ser ut att bli en vacker dag.




Solen är på väg in på min altan.
Fram emot lunchtid ungefär så fyller den upp min härliga uteplats.
Kanske blir det lite altanhäng i helgen om temperaturen vill sig.

Igår ringde Midi.
Hon var på ett strålande humör.
Dom skulle ha tre rätters middag på kvällen och hon berättade att hon gjort pannacotta för första gången.
Ja det skulle vara fint värre för Midi och pojkvännen firade 3 år igår.
Ja tänk vad tiden går.
Det är på sina telningar man verkligen märker det.
Jag hoppas att dom fick en härlig kväll tillsammans, kärleksparet norröver.
Dom är så himla fina tillsammans, hon har en mycket fin pojkvän min rara Midi.
Tja se ungdomen, den rara ungdomen.

Nå snart vaknar Mini.
Vi ska äta frukost tillsammans och sen packar han ihop sitt rum och beger sig till sin far.
SUCK!

Ha en härlig dag alla fina, hoppas solen skiner hos er!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Här blir det en lugn långfredag! Systerdottern är på väg hit efter kl 15 med sina barn, kul :)
    Ha en bra långfredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Minns åxo långfredagen som en Lååååååååång och tråkig dag. Man fick knapp röra sig och stängt och o
    Igenbommat vare överallt.
    På tv n vare bara gudstjänst och tråkigheter.
    Men så kom påskafton.....

    GLAD PÅSK till dig.

    SvaraRadera
  3. ja förstår dig att det blir tomt det känns igen :( men hoppas du får det bra trots det själv blir det bara jobb kramen

    SvaraRadera
  4. Måste bara kika in o säga hur mycket jag gillar din uteplats. Oj vad härligt med inglasning:)) Kram

    SvaraRadera