måndag 13 april 2015

Måndag hela dagen...

Ja mina vänner, då har vi en helt ny vecka framför oss.
Det enda jag har på agendan denna vecka är samtal på Torsdag.
Det räcker gott och väl för mig.
Det är som sagt ganska så påfrestande att gå på dessa samtal.

I går så fick jag än en gång träffa Midi och pojkvännen när dom körde hit Mini.
Å så ånyo en överraskning för Maxi följde med oxå.
Riktigt härligt.


Hittade ett skojigt foto av oss från den tiden bägge flickorna bodde hemma



Maxi gjorde som vanligt när hon kommer till mig.
Öppnade kylskåpet och skafferiet.
Jag hade precis gjort klar köttfärsbiffarna och höll på att koka en sås.
Så då frågade hon om hon fick ta en biff.
Självklart sa jag.
Så undrade hon om jag inte hade bakat.
Jo sa jag, det finns i frysen.
Får jag ta sa hon och visst sa jag, gör det.

Det brukar vara så när jag har Maxi här. *L*

Nu hade tyvärr inte Midi och pojkvännen tid att stanna på mat så då gjorde jag i ordning en låda med biffar och sås för dom att ta med, samt en påse potatis så dom hade att koka själv.
Man gör vad man kan.

Än en gång kramades det hejvilt i dörren och så var dom borta och bara Mini och jag kvar.
Får se när det blir att vi ses nästa gång!

Jag och Mini åt en ganska så tidig middag.
Jag kokade potatis till mina köttfärsbiffar och sås.
Så kokade jag gröna ärter och serverade min nygjorda lingonsylt.
Det var riktigt smarrigt.
Jag provade något nytt när jag gjorde köttfärsbiffarna, jag lät dom sjuda en halvtimme i buljong och lite andra kryddor, alltså efter att jag stekt dem.
Det blev riktigt bra och det blev även en god sås på buljongkoket.

Efter det så var jag mer en mossig så det blev en nätt siesta för mig.

Nå det var igår, idag är en helt ny dag.
Vi får se vad den bär med sig!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du hade igår , med barnen hemma :)
    Vi hade en lugn dag igår p.g.a värken min....och internetstrul......
    Idag regnar det hos oss....ikv tjejträffen :)
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig bild:) Visst är det kul när man hittar fina bilder. Det är så härliga minnen med gamla bilder:) Ni var då så söta med era näsor:)) Ha en fin kväll. Kramen

    SvaraRadera