torsdag 9 april 2015

På vift...

...var jag på minsann igår.
Och jag blåste nästan inte bort.
Men bara nästan.
Jisses så det stormade igår.
Det var riktigt jobbigt att gå.
Och jag gick in till byn.

Jag hälsade på Maxi.



Jag fick kaffe.
Bilden är från hennes inflyttning.
Då fick jag minsann "storfika" hos henne.
Men kaffe dög alldeles utmärkt.
Och mjölk i kaffet fick jag med.

Vi hade några trivsamma timmar tillsammans.
Det var riktigt mysigt att träffa henne.

Därefter så traskade jag hemåt.
Eller egentligen inte hela vägen.
Tog bussen från norra stationen.
Höll knappt på att ta mig hem sista biten.
Så det stormade...

Väl hemma igen var jag ganska så slut på.
Lagade mat, åt i sängen.
Så kom finaste Pappelino förbi med tidningar.
Stod och pratade med honom en god stund.
Det är härligt att se att han börjar vara sig själv igen.
Gamla Pappelino har börjat lysa genom.
Å det ger frid i mitt hjärta att inte behöva oroa mig konstant för honom.

Natten har tyvärr blivit en sån natt man inte vill genomleva.
Panikångestattack a' la megastor.
Har knappt sovit alls i natt.
Som det kan bli..

I dag ska jag traska in till byn och ha samtal.
Gruvar mig för det för nu är det en djävligt jobbig bit som ska ur mig.
Mitt äktenskap.
Får se hur jag mår sen.
Risken att en ny panikångestattack är på gång!

Ha nu en underbar dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Ja usch vad det blåste igår! Blondi tyckte nog det också. Städat klart har jag :)
    Snart far J till skolan, M är på möte o snart blir det dagens promenad med Blondi!
    Hoppas att dagen blir ok
    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Ändå skönt att få ur sig en massa "skräp" ... Fin kväll till dig/Mormor

    SvaraRadera
  3. Men så härligt med lite mor o dotter tid :) Det kan man leva länge på. Hoppas samralet gick bra också, så du kan ha en lugn eftermiddag o natt ♡. Kram

    SvaraRadera