söndag 5 april 2015

Påskdagen...




Ja men då har vi Påskdagen då.
Påsken rullar på oavsett om jag firar den eller inte.

I går så satt jag vid datorn, skrev gårdagens inlägg, surfade runt bland andra bloggare, kollade Facebook och drack kaffe.
Så kom jag på att jag skulle hämta korsordet som låg på min säng.
Så jag gick in i sovrummet.
Såg då att sängen var obäddad så jag börjar bädda ihop den.
Men kommer på att det var dags att renbädda, så jag tar bort alla sängkläder, lägger dom i hallen, hämtar nya, rena, fräscha sängkläder och bäddar med dem.
Känner mig himla nöjd.
När jag går in i köket ser jag sängkläderna på golvet i hallen.
Tar dem och mer tvätt, går ner i källaren och startar tvättmaskinen.
Kommer upp och sätter mig vid datorn igen.
Hm, vad skulle jag göra egentligen.
Korsord, var är det?
På sängen i sovrummet såklart.

Så kan en virrig hjärna fungera, bara så pass ni vet!
Å det är pga det här som jag får saker gjorda ibland.
Att jag glömmer det jag tänker göra och gör något helt annat, otippat.

Men korsordet hämtade jag och löste.
Är väldigt förtjust i Allers A-korsord och dess Storkryss.
Men jag kan lösa korsord ur vilken tidning som helst men jag har favoriter.
Tidningarna får jag av min fina Pappelino.
Han i sin tur får dom av någon granne.
Jag brukar bläddra genom dom när han kommer med en hög men det är korsorden jag är ute efter.

Då spelar det ingen roll att det är gamla veckotidningar när jag får dem.
Å sen brukar han ta med mina gamla tidningar när jag är klar med dem och slänga på sopstationen.
Men eftersom han varit så dålig under lång tid så har jag sparat på mig massor.
Döm om min förvåning när vi märkte att dom satt upp en sån där station för tidningar, glas osv i närheten av mig.
Nu kan jag slänga dom själv så behöver jag inte belasta finaste Pappelino.

Nu ska jag fylla på min kaffemugg och surfa vidare i cybervärlden.

Ha en mysig dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Ha en mysig påskdag du med!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja det där känner jag igen som det kan bli va! skönt när det är gjort :) låter som du har en skön dag ändå :) kramen om

    SvaraRadera
  3. Visst är det så att helgerna går så fort. Bra att du har korsord att lösa, det är bra för hjärnan:).:) Ha en fortsatt bra helg. Kram

    SvaraRadera
  4. God morgon vännen...hoppas din natt varit god och att denna dagen blir bra för dig stor kram

    SvaraRadera