fredag 10 april 2015

Plötsligt så händer det...

...gårdagen blev en dag med flätor.

Bild lånad från nätet


Min kurator tyckte att jag såg ut som en Indianprinsessa!
Och det kan jag minsann köpa.
Indianprinsessa, bara ordet känns fint att säga.

Nå det var väl det trevligaste som hände hos kuratorn.
Jag pratade, orden bara forsade ur mig.
Och på något vis fick jag känslan av att jag betraktade mig själv utifrån.
Att det jag berättade inte handlade om mig utan om en annan person.
1 timme 40 minuter lång blev gårdagens session.
Lite väl lång tid men jag tror att hen inte ville avbryta då flödet var så stort.
Efteråt var jag fullkomligt utmattad, tom invändigt, ja helt slut på.

Jag traskade hemåt.
Och så det blåste, var ju lika illa som i förrgår.
Men jag tog mig hem.
Tog in posten och se där låg min deklaration.
Döm om min förvåning då jag får tillbaka i år.
Inte någon jättesumma men det är flera år sedan sist.
Brukar oftast få kvarskatt.

Plötsligt så händer det...

Och det hände mer än så.
Jag gick ut på banken och se där, en nätt liten summa fanns tillgodo på mitt konto från afa försäkringen.
Liksom äntligen!
Så då blev det ånyo en tur in till byn och helghandling.

Plötsligt så händer det...

Väl hemma igen var jag mer än trött.
Jag var dödligt trött.
Insåg att jag låtit dagen gå på enbart kaffe.
Värmde middag som jag åt i sängen.
Klockan var då 18.30.
Lite väl sent att inte dagens första och enda mål mat.
Men det är typiskt mig när jag är ensam.
Jag får inte till rutiner så bra då.

Nu idag får jag hem Mini.
Ska bli gottigt mysigt att ha honom här!
Längtar efter den första stora, varma kramen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Ja, denna blåst alltså! Idag blåser det inte o lite soligt är det allt :)
    Blir att laga maten, hämta ungdomarna o handla till helgen idag!
    Vad trevligt att få hem Mini :)
    Ha en bra fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men att få komplimanger är alltid uppiggande :) kan tänka mig att du är fin i flätor jag har det oxå ibland. Men grattis att du får tillbaka spelar inte roll hur mkt men att slippa betala tillbaka är bra. Pengar gör ju allt lite lättare :) kul för dig och så mysigt för dig att få hem sonen ta hand om dig o mys på stor kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att samtalet började så bra:) Sen att det övriga händer som på räls...positiva saker:)) Vad glad jag blir för din skull:) Ha en fin helg med sonen nu...det är du värd:) Kramiz

    SvaraRadera
  4. God morgon på dig ..hoppas natten givit dig bra sömn & att ni får en mysig morgon kramen

    SvaraRadera