onsdag 1 april 2015

Solsken...




Så skönt att kliva upp till solsken.
-3 grader kallt ute.
Snön som föll har börjat tina undan.
Det är fortfarande hopp om vår!

Mini är fortfarande hemma från skolan.
Det är en riktig dunderförkylning han har.
Ända sen han insjuknade i Lördags har han legat till sängs.
Han har varken suttit vid datorn eller tv;n.
Då är han definitivt dålig.
Kan nästan inte komma ihåg att det någonsin hänt under så pass många dagar.
Nå han har det förvisso gott i sin säng med den ömma modern som pysslar om honom och skämmer bort honom.
Sånt får man göra när ens barn är sjuk.

Själv känner jag mig snorig och lite sisådär.
Ena dagen har det känts som att även jag håller på att bli förkyld för att nästa dag känna ingenting av liknande.
Vi får väl se om jag håller ihop...

I natt har jag fått sova bättre.
Testade igår att skjuta på kvällstabletterna en timme.
Ifall nu "sommartiden" stör mitt insomnande och det kändes som det hjälpte.
Nu vet jag i och för sig inte om det verkligen berodde på det eller om det bara är så enkelt att jag var dyngslut på med tanke på många nätters sömnbortfall.
Nå jag somnade och jag har drömt sådär konstigt i natt igen.
Känns som temat var svek och brutna löften.
Och kaotiskt rörigt som mina drömmar brukar te sig i dagsläget.

Men nu är det en ny dag så jag lägger undan denna natts drömmar.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Här är det också bättre väder än igår :) Lite solsken ser det ut att vara också här :)
    Nu har jag städat klart här hos oss !
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni kryar på er. Ingen vidare vara krasslig nu när det är påsk inte. Förkyld och så som man inte känner gottasmaken.

    GLAD PÅSK från mig och kryapåer kramar.

    SvaraRadera
  3. God morgon ...långa förkylningar är inget kul alls, men vad gör man? vila vila så ta hand om er nu o ha det bra stor kram GLAD PÅSK kramen

    SvaraRadera