onsdag 8 april 2015

Solsken...

...men oj så det blåser.
Tro hur det blir att gå ut och traska idag?
För det ska jag göra.

Jag ska hälsa på Maxi.
Jag ringde henne igår och så bestämde vi det.
Hon har bytt ut soffan hon köpte när hon flyttade dit samt lite annat så jag har varit nyfiken hur det ser ut så därför traskar jag in till byn i dag och hälsar på min äldsta dotter.
Ska bli roligt.
Frågade igår om hon bjöd på kaffe.
-Tja det kan gå för sig men jag måste ta ner kaffebryggaren, sa hon.
Hon har så lite bänkyta i köket så hon brukar inte ha kaffebryggaren framme, den står i ett överskåp.
Så det gäller att liksom förvarna...haha



Det ska bli härligt att umgås med Maxi några timmar.
Å det var ett bra tag sen vi sist sågs.
Nog för att vi pratar i telefonen varje vecka men yrhättan har sitt liv och sitt jobb så hon fyller upp sina dagar.
Så det ska bli riktigt härligt att träffa henne idag!

För att återgå till gårdagens inlägg.
Jag tror inte att människor som skriver kommentarer vill illa.
Jag tror inte att folk som kommer med sina goda råd gör det får att såra.
Som jag skrev i går brukar det vara av omtanke.
Men när man sitter i min sits så kan det bli knasigt att läsa eller höra om hur enkelt det är att gå ur sin depression, bara ryck upp dig, tänk positivt så löser sig det.
Men som sagt så enkelt är det inte.

Som en klok vän skrev på ett annat forum till mig;

"Ingen kan någonsin veta hur just DU mår. Det är minst lika jobbigt att kämpa  med andras reaktioner på ens mående.Förståelse är allt. Men sällsynt".

Och där skrev hen något som verkligen är sant.
Jag har nog med att kriga runt för att människor/läkare osv ska förstå att jag inte mår bra.
Att jag är inne i en depression.
Jag har ingen energi och det yttepytte lilla jag har tar slut i en grisblink.
Ni skulle se mig om dagarna...
Ni skulle höra mig prata...då orden alltid kommer ut fel och jag tappar ord eller minns inte ens vad jag höll på att säga någon sekund efteråt.
Det kan bli många skratt här, tänker på sonen som får höra alla tokigheter jag hasplar ur mig.
Jo många skratt bli det åt den tossiga mamman.

Men nog om det nu!

Nu är en ny dag och jag tar nya tag.
Och det blir en bra dag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Ja, oj vad det har blåst idag! Tänkte blåsa bort då jag var ute o gå med hunden!
    Har haft en ok dag trots ont i halsen :)
    Håret blev såå bra , jag är jättenöjd!
    Ha en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här har det också stormat massor. Allt höll på att blåsa bort från balkongen:)) Annars är det soligt o fint. Härligt att du kan gå o hälsa på din dotter. Att ha barnen i samma stad...är en härlig känsla. Nu i Maj flyttar vår yngsta till sin storebror i Umeå...22 mil från oss. Tråkigt för oss men glädje för honom. Det är det som är det viktigaste för mej...att ha lyckliga o nöjda barn:) Det vet jag att det är för dej också. Där är vi nog lika du och jag:) Sköt om dej vännen. Kram från ett ff stormigt Piteå

    SvaraRadera
  3. Ja oj som det har blåst i dag. Men nu har det lugnat sig. Sååå skönt.
    Ha det gott du fina. Nu blire krama kudden för mig. Jag ÄR jättetrött.
    Natti natti å kram.

    SvaraRadera
  4. Så söt hon är :) ja folk kan aldrig jämföra sig med andra oavsett problem, alla upplever saker olika så är det bara. Men folk är ibland snabba att uttala sig ...mysigt med en stund med dottern hoppas dagen ger dig sol stor kram från mig

    SvaraRadera