tisdag 14 april 2015

Tisdag...

Grå och mulen är det ute.
Men det verkar lugnt i alla fall.
I går stormade det som attsingens.
Å jag var ute i den stormen två gånger under eftermiddagen.
Så besvärligt svårt att gå.
Men jag tog mig hem i vart fall.

Igår vaknade jag helt panikslagen.
Hade drömt att Mini dött under en operation.
Jag tog mig ur sängen och sprang in i hans rum som var tomt.
Trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen.
Till slut började hjärnan fungera, jag insåg att det var Måndag och Mini gått till skolan.
Men fy vale vad skrämmande otäckt det var.
Usch jag ryser när jag tänker på det.

Jag och mina drömmar alltså.
Dom är vanligtvis rena terrorn för mig.
Har sällan drömt så mycket ruskiga drömmar som sen jag började med terapin i Januari.
Det otäcka är att många av drömmarna känns så verkliga när jag vaknar.
Det tar en lång, lång stund innan jag inser att det är just bara drömmar.

Det var i vart fall underbart att se Mini när han kom hem från skolan.
Jag var tvungen att krama om honom hårt, jättehårt.
Vi satt i köket och pratade medans han åt ett nätt mellanmål.
Jag bara njöt av att höra hans röst.
Njöt av att se honom!

Senare på kvällen så kokade jag en chokladsås som vi skulle ha till glassen.
Jämarns vad god den blev.
Och så enkel att göra.




Chokladsås 4 port.


  • I msk smör
  • 1 1/2-2 msk kakao
  • en gnutta salt
  • 1 msk sirap
  • 3 msk socker
  • 1 dl grädde

  1. Smält smöret och vispa i kakaon. Tillsätt sirap, socker, salt och sist grädde.
  2. Låt koka ihop en bra stund.
Prova gärna, den blev riktigt supergod.
Jag valde att inte ta en hel dl grädde utan 0.5 och 0.5 mjölk.
Lät den sjuda på plattan en lång stund så den började bli simmig.
Superlätt och gott.

Efter glassen avrundade jag kvällen med lite tv i sängen.
Och så fick jag till slut äntligen lägga mig för natten.
I natt har jag sovit skapligt och inte drömt ett jota.
Inte vad jag kan minnas i vart fall.
Å skönt är väl det!

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Usch vilken dröm alltså..blää...
    Ha en bra tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Meen så hemskt att drömma mardrömmar sådär. Speciellt när barnen är med i dom. Man blir helt kallsvettig av bara tanken. Förstår verkligen att du njöt av att krama honom hårt. Det skulle jag också gjort :) Glassen med såsen såg jättegod ut. Kanske man skulle testa...:)) Kram

    SvaraRadera