fredag 26 juni 2015

Det är alltid väldigt skönt att gjort bort handlingen tidigt...




Det blev givetvis taxi hem från affären.
Väl hemma ringde jag upp till ungdomarna så dom gick ut och hjälpte mig att bära in alla kassar.
Och sen så kom det roliga att packa upp och ställa in.
Det är i sig ganska så tidsödande då man handlar mycket och det blir knökfullt överallt.
Men ack så skönt när det väl är gjort och man inser att det kommer att dröja innan nästa sväng på affären behövs.

Jag är ju ingen sån där shopaholic.
Jag blir däremot väldigt tillfreds då jag fyllt på skafferi, kyl och frys här hemma.
Den typ av shopping räcker långt för mig.
Då jag vet att jag kan laga all tänkbar mat utav det som finns hemma, eller baka om lusten för det dyker upp.
Skor, handväskor eller kläder ger mig ingen tillfredsställelse så det skippar jag.



I dag växlar Mini boende.
Midi ska till sin syster och partaja i helgen så hon lär inte dyka upp här igen förrän Söndag.
Jag blir alltså helt solokvist här hemma.
Har inga planer, som vanligt,  men jag känner en smygande lust att vara social så får se vad jag hittar på.

Dagen är fortfarande ung, eller hur?
Vad hittar ni på i kväll?

Vädret ute är grått och lite tråkigt men det gör mig ingenting.
Jag kan sitta på min inglasade altan och ha det varmt och gott oavsett väder.
I förrgår var finaste Pappelino förbi med en stor påse tidningar så jag har en massa korsord att lösa om jag känner mig sugen på det.
Helt perfekt med andra ord.

Nej nu ska jag passa på att prata med ungdomarna innan dom viftar i väg!

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Visst känner man sig rik när man fyllt upp med ätbart:) Då är man rätt nöjd. Hos oss regnar det bara. Hoppas på bättre väder hos dej och hos mej:)) Kramen till dej

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön fredag jag jobbade så även i dag :) men men ja du nu kan du fixa mat o bak hela helgen hi hi mysigt ta hand om dig o kramen

    SvaraRadera