tisdag 23 juni 2015

Lite sommar är det allt...





Det är klarblå himmel.
Syrenerna blommar.
Det blåser en lätt bris.
Så vist är det sommar alltid.
För egen del så kräver jag inte 30+.
Jag tycker att det är skönt med mer lagom temperatur.
Och det har vi där jag bor i alla fall.





Just nu har jag bara Mini hemma.
Han kom hem igen efter ett dygn hos sin far.
Han köpte nämligen ett PS 4 i går på Elgiganten samt 3 spel till så han hade fullt upp hos sin far att installera och spela så han blev borta i natt.
Midi följde med hem till Maxi i går och blir kvar där även denna natt.
Själv fick jag som sagt ett ensamt dygn helt apropå.
Inte för att jag gjorde särskilt mycket.
Tröttheten jag bär med mig varje dag tär och sliter.
Jag tycks aldrig bli pigg!
Åh så håller jag fortfarande på med medicinjustering så det tär oxå.
Men jag ska inte klaga, jag har tak över huvudet, jag är hemma, jag har det så bra som jag kan.
Det finns alltid dom som har det värre, det får man aldrig glömma.





I morgon så har jag samtal igen.
Fick påminnelsen idag och kände mig aningen virrig för jag hade fått för mig att det var på Torsdag men se där mindes jag galet, som vanligt med andra ord.
Närminnet är verkligen inte att leka med nuförtiden.
Sämre än någonsin vill jag påpeka.
Å det kan bli många lustiga situationer när man inte minns från en kvart till en annan.
För att inte tala om alla ord som försvinner från hjärnan precis när man håller på att berätta något "viktigt".
Så här skrattas det gått och virriga Millan.
Jag bjuder på det minsann!




På Fredag så får jag in pengar på kontot.
Då ska jag handla upp igen.
Det börjar tarva i skåpen, vilket det gör till slut.
Å det går ju som mer under sommaren då jag har "fler" ungdomar här än brukligt.
Funderar på att unna mig en flaska bubbel.
Det skulle vara mysigt att sitta ute på min fina altan med ett vackert glas pärlande dryck i.
Så vem vet.
Det kanske blir så.

Hoppas ni har det bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Visst är det sommar här med :) Gillar inte heller +30 grader. Fast lite varmare än nu vill jag har det ju ! Nu skiner solen här hos oss o det har inte regnat idag :)
    Ha en fin kväll!'
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett härligt inlägg hade du.
    Hos mig bara 10 i dag. Men som sagt........Finns de som har det värre.

    Onsdagskram.

    SvaraRadera
  3. God morgon min fina vän...nja sommar här är det grått o trist men för min del just nu kvittar det :( men för er andra önskar jag sol men jag ser fram emot vår semester till Grekland...hoppas allt är bra med dig o du får en skön dag kramen

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när allt börjar blomma:) Syrenerna är så fina så här års. Sköt om dej fina du:) Kram

    SvaraRadera
  5. Sommar är härligt o du har ju det fint i naturen :) stor kram

    SvaraRadera