söndag 21 juni 2015

Midsommaren är nu över...





Ja se då var firandet av midsommar över för detta år.
Jag har haft några riktigt fina dagar.

På Fredag, alltså Midsommaraftonen, klev vi upp tidigt.
Satt på balkongen och drack kaffe.
Runt 11 snåret cyklade jag hemåt.

Väl hemma så bakade jag en ananaspaj.
Och så kom Mini.
Jag dukade upp ost och kex till lunch så vi hade en härlig stund vid köksbordet.
Vi har ju inte setts på en vecka så det finns alltid massor att prata om.

Senare under eftermiddagen så lagade jag middagen.
Det blev färsk potatis, stekt fläskfilé, grönpepparsås och sallad.
Det smakade ljuvligt gott.
Jag var riktigt hungrig när vi satte oss till bords.
Efter maten diskade jag bort och så blev både jag och Mini tvungen att vila ner middagen.
Han somnade på sitt rum men jag kunde tyvärr inte det.

Senare på kvällen så åt vi efterrätten.



Ananaspaj med vispad grädde.
Den blev ljuvligt god!

Så avslutade vi kvällen med en komisk film.
Helt klart mysig dag.
Lugn och fin precis vad jag gillar.

I går på Midsommardagen så kom då Midi hit.
Efter jobbet dök Maxi upp.
Jag hade middagen klar tills Maxi kom.
Det blev färsk potatis, tunnskivad kassler, champinjonstuvning, sallad med fetaost och haricots verts.
Enkelt men himmelskt gott.
Så dukade jag fram ananaspajen och vispad grädde.
Det var en härlig middag.

Barnen sjöng för mig och jag fick presenter.
Av Mini fick jag 4 filmer samt en äggskivare.
Av Midi fick jag 4 planksteksbrädor i ek.
Av Maxi fick jag en ljuvlig blomsterbukett och så ska jag få klippning och blekning av håret.

Jättefina presenter och precis vad jag ville ha.

Så nu är jag ordentligt firad och så är jag 48 år.
48 år, tänka sig, tiden den går oavsett man vill eller inte.
Nu har jag ingen som helst åldersnoja.
Jag har inget emot att åldras och jag tror att jag gör det med behag.
Men jag minns när jag var i 20-25 års åldern.
Då kändes 40 plus så gammalt.
Nu när jag är här inser jag att det inte alls är gammalt.
Jag är likadan inom mig men med livserfarenhet jag inte hade i den åldern.





Å jag trivs...

Ha nu en superdag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Såå fin är du ju :)
    Vilken fin Midsommar du haft!
    Ha en härlig söndag!
    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt du beskriver din helg - riktigt mysigt och gott förstår jag att ni haft. �� / Mormor

    SvaraRadera
  3. Den fina helgen var du värd 1000 gånger om...ja varje dag självklart också. Du är en fin mamma med fina barn :) Så bra att din födelsedag blev lyckad. Ha en bra vecka. Krame till dej från mej.

    SvaraRadera