söndag 28 juni 2015

Morgonstund...




...har sol på himmel.
Som vanligt vaknar jag tidigt.
Före 04 i morse.
Suck, önskar att jag kunde sova längre men icke det.
Nå det var en vacker morgon.
Sol från en nästan klarblå himmel.
Lite lätt bris.
Lugnt och stillsamt.
Nog märks det att det är Söndagsmorgon alltid.

Gårdagen förde inte med sig något socialt minglande för mig.
Jag blev fortsatt ensam här hemma.
Åh det gick bra det med.
Tittade på film och latade mig.
Filosoferade i stort och i smått.
Hade det gemytligt och lugnt.
Jag är bra på att underhålla mig själv...





I dag lär det inte hända så särskilt mycket heller.
Jag får se om Midi kommer hem till mig eller om hon stannar ytterligare en natt hos sin syster.

I morgon är en ny vecka.
På Onsdag har jag sista samtalet innan hen går på semester.
Då blir jag samtalsfri i 5 veckor ungefär.
Det känns riktigt skönt.
Att liksom få distans till samtalen.
Det jag pratar om.
Att inte behöva ta mig dit varje vecka.
Att ha lite "semester" från mig själv.

Nej nu ska jag koka mig en kanna kaffe och fortsätta dagen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med sooolen :)
    Ha en härlig söndag!

    Kram

    SvaraRadera