tisdag 21 juli 2015

Det hände igen...




Mobilen ringde i natt med men för "ovanlighetens" skull var jag vaken och svarade.
Och vem var det?
Jo Snyggingen som hälsade på mig för någon vecka sedan.
Å det var han som ringde förra natten oxå.
Så nu vet jag det i vart fall.

Å jag var vaken då mobilen ringde, hade faktiskt precis lagt mig.
Så varför var jag vaken till mitt i natten?
Jo jag hade något slags sing-a-long/rejv party i mitt kök i går kväll som sträckte sig en bit in i natten.
Mycket trivsamt och väldigt frigörande.

Nå Snyggingen ringde som sagt.
Det blev ett riktigt gemytligt samtal.
Och vem vet, kanske dyker han upp hos mig senare i veckan.
Det passar väldigt bra att han går under aliaset Snyggingen för han är en av dom vackraste män jag någonsin sett live.
Sämre epitet kan man ha...

Nu är det Tisdag.
Natten var bitvis lite bättre, i alla fall förnatten.
Framemot morgonkanten så satte hostan in rejält.
Och till slut var det bara att kliva ur sängen.
Det funkar inte att ligga kvar när man håller på att hosta ihjäl sig.

Så nu sitter jag här i mitt kök.
Jag dricker mitt härliga morgonkaffe.
Ute skiner solen.
Jag ska nog fortsätta kurera mig så jag blir frisk.
Håller mig på hemmaplan idag.

Ha en skön morgon alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Härligt med solen :) Här skiner den med! Har skjutsat dottern till jobbet. Jag o äldre dottern ska till stan. Så vi behöver bilen.....lite ärenden blir det..
    Trevligt att snyggingen ringde, trots att det var på natten ;)
    Ha en finfin dag!

    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Oj oj det låter som du mött han med stort M ;) skönt att veta vem som ringt och kanske får du trevligt sällskap snart då ;) ja du får ta hand om dig o bli frisk stor kram

    SvaraRadera
  3. Vilka flashbacks jag får nu, till tiden då det ringde hos mig på natten... Numer ringer det bara om något otäckt har hänt, de samtalen vill jag inte ha!

    SvaraRadera
  4. Gör inget om det ringer på natten , när det är ett positivt telefonsamtal :-) hoppas ni får träffas o ha det riktigt glatt o mysigt ihop:) kramen

    SvaraRadera