söndag 12 juli 2015

En helt vanlig Söndag...



Lite molnigt,en gnutta sol om sänder.
Jag har precis kommit hem efter en cykeltur till närmsta affär.
Jag fick ha koftan på mig och ändå kändes det en anings för kyligt.
Men jag bryr mig inte så värst mycket.
Det blir det väder som är....

I går blev det sådär skumt med sovandet igen.
Jag lagade middag som Mini och jag åt.
Efter bortplockandet och disken klar så sa jag till Mini att jag skulle försöka mig på en siesta.
Å men jisses så jag sov.
Somnade runt 16.30 och vaknade inte förrän 20.15.
Gick upp och var helt borta i skallen.
Hade tänkt cykla till affären men sa till Mini att jag inte orkade utan skulle göra det idag i stället.
Så satt jag uppe en 45 minuter och sen var det lika så gott att lägga mig igen.
Tog mina nattpiller och somnade ganska så omgående.
Vaknade i morse och höll på att trilla ur sängen när jag såg att den var 08.30.

Oj ett sånt sovande helt plötsligt.
Det tar tydligen på detta med TLC för mig men jag är väl ovan förstås.
Tänkte på mitt oväntade besök i Torsdags.
Som var oväntat trivsamt...

Nå idag är en annan dag och jag är uppe och vaken.
Har precis fått sms av Gbg väninna som är på väg upp till byn.
Så kanske får jag kaffefrämmande redan idag eller så i morgon,vi får se hur det blir.
Trevligt blir det oavsett det blir idag eller i morgon.
Se så bra allt blir när man har helt oplanerade sommardagar.
Alltid händer det nåt trivsamt, eller hur?

Nu ska jag ta på mig lite varmare kläder.
Trodde jag kunde sitta i linne men nej det känns för kyligt.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Hoppas att kaffefrämmandet dyker upp :)
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vilka skönhets sömns timmar du fick:)) Man kan känna sig utvilad efter det...eller så ännu tröttare. Härligt med kaffe främmande:) Hoppas det blir bra:) Kramen till dej

    SvaraRadera