lördag 18 juli 2015

ET phone home...




I går kväll så såg jag och Midi på video.
Ungdomarna hade för någon vecka sedan köpt billiga filmer på second hand och en av dom var denna film.
ET,tja det var länge sen sist jag såg den filmen.
Kan faktiskt inte ens minnas när det nu var.
Nå vi låg i min säng och såg den.
Min söta Mini tog in vhs:en till mitt sovrum så jag ska kunna titta på gamla filmer under mina ensamma veckor.
Man har en hel hög som bara ligger och skräpar.

Nå det var jag och Midi och så ET den raringen.
För visst är han på något vis söt med sitt lysande röda hjärta och pekfinger.
Barnen som spelar i filmen gör ett utmärkt jobb.
Det lär ju vara ganska så speciellt att regissera barn och ungdomar.
Och tänka sig att det är lilla Drew Berrymore som spelar minstingen i familjen.
Hur söt är inte hon.

Tro ni inte på attsingens att jag började lipa.
Tårarna bara rann när han låg döende med alla dessa dräktförsedda människor runt omkring sig och Elliot som skriker bredvid.
Å ändå visste jag ju att han inte dog.
Och slutscenen när ET blir hämtad mellan han och Elliot.

- Stay
-Come

Jag kan ju filmen men ändå så grät jag...

Det var i alla fall en mysig filmkväll med Midi.
Jag försöker fånga upp henne det sista jag gör.
I dag så åker hon in till byn och lämnar väskan hos syrran.
Sen ska hon på kalas/fest.
Och imorgon så åker hon norröver.
Hem för att jobba.

Det kommer att bli tomt här nu.
Inga ungdomar alls.
Och ingen Mini på två veckor.
Känns gruvsamt men det ger sig säkert.

Förkylningen är något bättre idag, tror jag i alla fall.
Jag får väl se medans dagen lider.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en bra helg ändå :)
    Kommer nog nån kommentar hos dej under min bloggpaus skulle jag tro..
    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Det går inte att sitta oberörd vid den filmen...jag storlipade också. Vi är lika där vännen:). Kram

    SvaraRadera