onsdag 8 juli 2015

Fortfarande mulet...


Men inget regn.
Undrar just hur det var igår den 7/7 Kl 7.
Petter besökte vår stad och det evenemanget.




Vår gratisblaska som kommer ut varje Fredag står årligen som arrangör för evenemanget 7/7 Kl 7.
Kan inte minnas hur många år det hållit på.
På den gamla goda tiden då jag bloggade på Amelia minns jag att Uno Svenningsson spelade.
Det är olika artister för varje år, ett jippo som byfolket gillar och ansluter sig till.
Å visst är det roligt när något händer.
Nu är inte Petter min grej så jag funderade aldrig på att ta mig in till stan.
Jag hoppas dock att regnet uteblev igår kväll

Nå vi gjorde annat.
Som att ha en tacomiddag en helt vanlig Tisdag.
Har förstått att de flesta äter tacos på Fredagar men jag som alltid är kärringen mot strömmen gör annat.
Hos mig äter vi det oftast på en Tisdag de gånger det blir.
Jag gör inte tacos jätteofta men det händer.




Fotot är gammalt,från en tidigare tacos-ätar-middag men det ser väl i sig ganska så likt ut vilken gång man än äter det.
Det är mysig mat att äta då man sitter och plockar och äter länge. 
Jag brukar ha tortillas,vanliga hårda skal och nachochips.
Då finns en variation på hur man vill äta sin tacos.
När det gäller såser så får jag alltid köpa en mild sås, då Mini inte gillar hot.
Sen blir det en hot sås eller het chunky salsa, vitlökssås (som jag gör själv) och vanlig crème fraiche.
Har jag avokado hemma gör jag en guacamole.
Det som måste finnas på bordet enligt mina ungdomar är majs och ananas.
Skulle det inte finnas är det liksom inte lika gott säger dom.
Ja alla har vi våra önskningar.

Nå det är mysig mat att äta i vart fall och vi blev proppmätt.
Jag skulle nog ha låtit bli det sista skalet....

I dag blir det en restdag.
Jag har tre olika maträtter ungdomarna kan välja på.
Tacos, ugnsbakad falukorv med potatis eller så kycklinggryta med ris.
Jag tror jag vet vad dom kommer att välja...
Skönt för mig att slippa matlagningen ibland.

Senare i eftermiddag så har jag ett läkarmöte per telefon.
Det ska väl handla om medicinen,om jag ska stå kvar på dagens dos eller om det ska till en ökning.
Sen måste hen skriva nya recept på mediciner då flertalet av dem blev allt utplockat sist jag handlade medicin.
Det känns dock skönt att slippa gå upp till psyket eftersom det bara handlar om medicinjustering.

Mer än så händer väl inte idag.
Och det i sig är ju bra!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. God morgon ....tacos är så gott vi äter det i bland, inga bröd men sallads blad :) o det funkar oxå ju. Petter gillar jag lyssnade mkt på honom förr inte nu så mycket men på radion ibland ....vädret blåsigt hoppas du har det bättre ....låter som en skön dag för dig jag har ingen lust varken jobb eller möte :( trist på jobb nu ...stor kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna gått på Petter, så kul!

    SvaraRadera