fredag 31 juli 2015

Hjärnsläpp...




....mer eller mindre hade jag igår.
Det började med att jag bestämde mig för att cykla in till byn och köpa det sista inför helgen.
Regnet strilade och jag blev riktigt plaskblöt men det gjorde ingenting.
Väl hemma packade jag in varorna som sig bör.

Så kom jag på att jag ingen lingonsylt har i kylskåpet så jag plockar fram lingon ur frysen och ställer mig att göra sylt.
Under tiden så Sprejar jag ner hela badrummet, det kändes dax att ta en riktig genomgång där inne.
Jag använder mig av såpvatten som jag fyllt i en blomspruta, det fungerar alldeles ypperligt var som helst i lägenheten.
Nå jag gjorde klart sylten och sen gick jag an i badrummet.
Blev jättefräscht.

Så vattnar jag blommorna, och lyckades fylla för mycket vatten i ampelblomman jag har i köksfönstret och jisses sådant vatten som rann ner på mina andra krukväxter och det jag nu har stående i köksfönstret.
Har man inget jobb ser man till att få ett.
Det tog sitt tag att sanera men, tja det blev ju bra det med.
Resten av lägenhetens blommor klarade jag av att vattna utan större missöden.

Sen fick jag för mig att dammtorka ute på min inglasade altan.





Det blir ju dammigt trots att den är inglasad.
Nå det blev gjort och dukarna blev skakade.

Nu skulle man ju kunnat tro att jag kände mig nöjd med dagens bedrift men inte då.
Jag gjorde min goda potatissallad och så gjorde jag tsatsikin.
Det är inför middagen för ungdomarna i morgon.
Potatissalladen bör göras någon dag innan för att den ska bli riktigt god och tsatsikin mår även den bra att ha något dygn på nacken.

Å självklart diskade jag undan när allt var klart.

Nu kanske det inte tycks vara så mycket jag gjorde igår men för mig som har så lite energi är det massor på en och samma dag.

I morse när jag vaknade kände jag mig inte ett dugg utvilad men då har jag drömt att jag jobbade vid ett löpande band oxå.
Vilket jag gjorde under ett tag när jag var ung och precis flyttat till Gbg.
Det var precis lika jobbigt då som det var i drömmen i natt.
Jag får försöka mig på en siesta efter lunch.

I eftermiddag får jag hem min älskade Mini och senare ikväll kommer Midi och förmodligen oxå Maxi.
Den sistnämnda visste inte säkert då det kanske vart tal om utgång.
Men i morgon ska hon hit i vart fall.
Vi ska ju ha våran sommarmiddag!

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Här skiner solen idag o vi har ca 18 grader just nu :)
    Ha en bra fredag o en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera