torsdag 30 juli 2015

I dag regnar det...




Det får bli en riktig sjusovardag som min mormor alltid sa.
Det blir fortsatt läsning.
Har hittat en massa böcker som jag köpt för länge sedan men inte orkat ta itu med.
Jag och läsning har inte gått hand i hand på länge men i går så gick det hyggligt och så kanske det gör idag med.

Jag har varit ute i regnet.
Jag stod utanför gården min och pumpade däcket till cykeln och sen trampade jag bortöver till närbutiken.
Köpte cigg och hämtade ut ett paket från Apotea.
Jag blev lite blöt men det gjorde inte ett skvatt, var bara mysigt.
Det går ju inte att jämföra med om man jobbar och ska ut och in i hus. 
Tänkte på mitt yrke då i hemtjänsten.
Sådana gånger gillar man inte regn....

Sent igår fick jag sms av Snyggingen.
Han kunde inte komma, vilket jag villigt erkände att jag märkte, arbetet tog längre tid än beräknat.
Tja what to do liksom?
Det blir väl en annan gång kan hända.

Nu ska jag koka mig lite kaffe, bädda ihop min säng så jag sen kan gona ner mig med en mysig pläd samt en bok.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Här är det soligt idag o jag roar mej med städning..Behövs minsann!
    Ha en bra torsdag1

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hos oss regnar det mest hela tiden där här sommaren känns det som. Härligt att du får lite sovmorgnar:)) Sköt om dej. Kramen

    SvaraRadera