torsdag 23 juli 2015

Kanske något bättre...




Tänk att det finns skyltar där ute så att ni ska kunna hitta till mig.
Till min enkla men varma Grotta.
Jag har laddat perkolatorn ifall det dyker upp oväntat besök.
Mest av allt hoppas jag på utomjordingar men är troligen ganska så långsökt.
Men dom hade varit välkommen att dela en kopp kaffe med mig.
Alla ni andra är det oxå, om ni hittar till mig vill säga.
Det kanske inte är alldeles lätt trots att jag upptäckt skyltarna där ute.

Nog om det.
Natten har väl varit någorlunda okey.
Jag lång länge innan jag somnade men jag fick mig ganska så många timmar innan hostan väckte mig.
klockan var vid 04 då.
Efter det har jag inte kunnat sova.
Host, host, ännu mer host, och vi hostar väl lite till då...
Men som sagt något bättre är det allt.

I dag är det Torsdag,och snart har Mini varit hos sin pappa en vecka.
Och så lägger vi på en vecka till innan jag kan krama om honom här hemma igen.
Midi sms;ade i går och sa att hon ringt upp jobbet och sagt att hon ska sluta senare i höst.
Så att dom har god tid till för att hitta ny personal.
Och en annan skojig grej hon berättade tidigare i veckan var att hennes gamla chef, här i byn, ringt upp henne och kollade av läget för hon hade hört ryktas om att hon skulle flytta hem igen.
Nå hur slutade det samtalet, jo chefen önskade henne välkommen tillbaka.
Så närmare hemflytten så ska hon höra av sig till chefen.
Och på den vägen är det...

Själv behöver jag inte tänka på jobb.
Å det gör jag verkligen inte idag.
Den där snurriga, stressiga arbetsplatsen jag var på är nu bara ett falnat fragment i mitt minne.
Det finns så jag kan lyfta fram det om det behövs men det är ingenting jag grunnar över i dagsläget.

I dag fortsätter jag kurera mig från denna envis förkylning.
I går cyklade jag in till närmaste butik för att köpa något (som jag just nu glömt) och så hem igen.
Jag var helt slut när jag klev av cykeln här hemma.
Det blev sängläge direkt när jag kom in.
Lite för påfrestande tydligen...

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Härligt för henne med jobb händer väl knappt i dagens läge, trist med din rygg ja kommer nåt kommer allt :( hoppas den snart blir bra då ...ja så skönt att få lägga sig efter en runda som du tog :) hoppas dagen blir bra vännen stor kram

    SvaraRadera