lördag 11 juli 2015

Kyligare...




Nu har det blivit mycket kyligare ute.
Det märktes väl tydligt då jag och Snyggingen satt ute på min altan från tidig morgon och framtill lunch.
Jag fick först ta på mig långärmat och sen blev jag tvungen att leta reda på yllekoftan.
I dag känns vädret ganska så likt.

Efter Snyggingen åkt hem tog jag en siesta.
Är ju inte så van att vara uppe till mitt i natten.
Mini dök upp vid 18 tiden.
Han och Midi följde med sin pappa till stugan i Torsdags och det passade ju bra då jag fick oväntat främmande.
Midi kom hem vid strax före 20, hon följde med sin syster på byn för att shoppa något nytt att ha i morgon då dom ska på fest.
Resten av kvällen satt vi i köket och hade det jättemysigt.
Jag tycker så mycket om att sitta och prata med mina ungdomar.
Det blir mycket skratt och skoj för det bor teaterapor i oss allihopa men vi blandar det med djupaste allvar om sådana ämnen dyker upp.
I går blev det givetvis prat om min döda lillebror, deras morbror alltså.

Sen avrundade jag i hygglig tid då jag inte vill snurra till mina kvällsrutiner för mycket.
Jag la mig i sängen och löste lite korsord och sen kvällade jag mig helt och kröp ner mellan svala lakan.

Nu sitter jag i köket som vanligt så är jag ensam vaken.
Midi ska jag väcka vid 10 och Mini ville bli väckt 12.

Planerna för dagen är inte stora.
Det blir att laga middag senare idag,annars tar jag dagen som den kommer.

Hoppas ni har det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Härligt med besök!
    Här skiner solen o det är ca 16 grader!
    Ha en fin lördag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att sitta och surra med ungdomarna våra...och skojja och teater apa sig lite...det gör vi också. Jag skrattar jättemycket när sönerna är hemma. Det är en sån härlig känsla. Så trevligt för er också att umgås och ha trevligt:) Kram

    SvaraRadera