måndag 20 juli 2015

Måndag och småsoligt...




Vaknar upp till en småsolig himmel.
Har redan hunnit cykla bort till närbutiken.
Behövde köpa halstabletter.
Har hostat något så grymt i natt så inte har det blivit värst mycket sömn.
Känner mig lagom som en zombie.
Till råga på allt så ringde mobilen 2.59 från ett okänt nummer så jag brydde mig inte om att svara.
Det var i alla fall varken min fina Pappelino eller någon av mina barn.
Förmodligen en felringning.
Och nej jag stänger inte av mobilen när jag ska sova för säkerhets skull.
Man vet aldrig om något händer någon av mina nära och kära.

Senare på förmiddagen ska jag cykla in till byn och handla lite.
Känns lite gruvsamt då jag inte mår något vidare men det gapar så tomt här.
Behöver lite småsaker som exempelvis diskmedel.
Det har jag glömt köpa de senaste gångerna jag varit på affären och var gång kommit hem utan.
Och jo jag brukar skriva lappar men vad hjälper väl det när jag ändå missar somliga varor?

Väl hemma lär jag vara redo för sängen och en stunds vila.
Och sen får dagen bli som den blir.
Jag fortsätter kurera mig.

Ha en fin början på veckan alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Godmorgon!Jag brukar inte heller stänga av mobilen under natten...ett par timmar har jag ställt den på ljudlöst under natten...på morgonsidan , runt kl 3 har den på ljudet....
    Här skiner solen från en molnfri himmel :) Ca 14 grader just nu :) Bådar gott för Jakobs dagar :)
    Nu duschen
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt att cykla in för att köpa halspiller så klart du skall bli bra snart, jag är tvärtom kan inte sova med den på för det klickar både för fb o blogg så den får vara av :) hoppas din dag blir fin o va rädd om dig kramen

    SvaraRadera
  3. Ytterligare en sak som du o jag är lika i....Jag stänger inte heller av mobilen. Men vet aldrig om nåt händer ens nära o kära som du sa. Du o jag har dygnet runt jour :-) Kram på dej min vän

    SvaraRadera