söndag 5 juli 2015

När är det nog...


Jag har haft en helvetisk morgon.
Vaknade 03.50 av att hela truten flödade över av saliv och ett häftigt illamående.
Var bara att rusa upp och jag hann inte längre än till köket.
Där över diskbänken kräktes jag kaskader till tårarna bara rann och det kändes som hela innanmätet låg i slasken.
Försökte gång efter annan gå därifrån men det gick inte.
Så fort jag gick något steg från diskbänken (tanken var att ta mig till toaletten) så satte det i gång igen.
Jävlars ett sånt sätt att vakna till på.
Och jävla ångest som manifesterar sig på ett så otrevligt sätt.
Är det aldrig nog?

Efter förrförra gången jag var på samtal så hade jag fyra dagar av dessa kaskadkräkningar.
Sen sist har det inte hänt något men tja i morse var det kört igen.
Tro vad jag drömde inatt?

Jag avskyr ångest.
Mina olika typer av ångest visar sig som sagt i kaskadkräkningar, hjärtinfarktskänning, benen brinner ( alltså det känns som det slår lågor om dem och lovar att det gör så ont att jag ibland skriker) och så det dagliga, obehagliga,  molandet inom.




De senaste månaderna så pratar jag om mycket jobbiga händelser, sånt som hänt i mitt äktenskap så jag har verkligen inte mått bra på länge även om jag försöker ta tillvara på ljuspunkter i livet.
Men denna ångest, när tar den slut?
När kommer jag att slippa skiten?

Bara frågor, inga svar!

Nå det är Söndag i dag i vart fall.
Jag är ensam vaken.
Skulle inte tro att Mini vaknar 03.40, moahahaha
Midi är hos sin syster för det var party igår.
Det märks på flickorna att det är sommar,det händer mycket!

Jag har pratat med Älskade E som vi ofta gör om förmiddagarna.
Många gånger redan mycket tidigt.

Jag har tagit fram kyckling som jag ska göra nån gryta av.
Får se sen vad som händer med den.
Har ingen plan än men det blir som Kajsa Varg, jag tager vad jag haver.

I dag blir det bara lugnt och försök till återhämtning.


Hoppas ni har en härlig Söndag alla fina!


10 kommentarer:

  1. Men stackars dej måste jag ändå börja med...Jag undrar hur mycket du orkar egentligen?. Förstår inte vilka reaktioner man kan få...om detta var av dina samtal och din ångest. Jag lider verkligen med dej. Är det någon jag unnar att få må bra så är det du. Ta hand om dej söta du nu idag. Hoppas du mår bättre. Kram i stora lass till dej från mej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du Dessan, det frågar jag mig ofta. Hur mycket orkar jag med egentligen? Tydligen en hel del till men jag önskar verkligen att jag slapp ångesten för det är tärande,svart och sotig.
      Tack för din kommentar fina du!
      Kramar

      Radera
  2. Oj, stackare! Hoppas att du mår bättre nu! Jag har lite huvudvärk, men hoppas att det ger sej

    Ha nu en bra söndag

    Kram i stora lass till dej <3

    SvaraRadera
  3. Ajaj, vad jobbigt med kräkningar. Nu måste du dricka vatten idag och få i dig salt. Och vila..
    Tänker på dig. Kram Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Magdalena, idag återhämtar jag mig på alla sätt!
      Kram

      Radera
  4. Men din stackare där, lider med dig och så trist att du skall behöva ha det så :( hoppas du kan återhämta dig o få må bra under dagen då kram å kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva. Jag har tagit mig en extrem lugn dag idag, tom sovit siesta.
      Kram

      Radera
  5. Usch! Stackars dig ... illamående och kräk är inga bra grejer ... Hoppas du snart känner dig bättre från allt ... / Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, Mormor, jag mår bättre nu!
      Kram

      Radera