söndag 19 juli 2015

Skön är Söndagens vila...




Jag sitter i mitt kök och tittar ut.
Sisådärdag.
Lite grått, någonstans bland molnen skiner solen genom.
Men det blir kanske som i går eftermiddag/kväll, då regnade det mest hela tiden.
Nå i mitt kök regnar det baske mig inte.
Lite kyligt har jag dock men det går ju att åtgärda med en varm tröja.
Jag är fortfarande snorig och hostig.
Känner mig verkligen inte "hundra".

Här är för övrigt väldigt tomt.
Ungdomarna gör min grotta så levande och utan dem så är här bara tyst och öde.
Men jag överlever det med.
Känns bara så konstigt då jag haft mer eller mindre full rulle här med ungdomar under hela Midis semester som varade 4 veckor.
Och så tystnad..
Men jag behöver det med.
Bara vara för mig själv så därför såg jag till att det skulle bli så i sommar, såsom vi haft tidigare om åren.

Jag har en läxa som jag fått av min kurator.
Den passar bra att göra när jag är helt ensam här.
Så någon gång under dessa två veckor så ska den göras.
Den är inte krånglig men kräver ett visst mod av mig.
Risken att jag får gruvlig ångest är stor..
..så det måste ske vid exakt rätt tillfälle.
Mer om det berättar jag kanske vid ett annat tillfälle, när den är gjord!

Idag ska jag för övrigt fortsätta att kurera min förkylning.
Mer än så lär jag inte orka med.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Här blir det en Vasa tripp

    SvaraRadera
  2. Låter inte så skoj, men som du säger man vänjer sig när barnen flyttar så mellan varven ...trist att du mår dåligt vännen, hoppas du kan kurera dig o kanske må en aning bättre sen då ta hand om dig kramen

    SvaraRadera