fredag 3 juli 2015

Sovit som ett mindre tok...



Googlad bild


Å himmel som jag sovit.
I går natt sov jag ju hela natten.
I går efter att jag ätit blev jag tvungen att lägga mig för en siesta.
Jag somnade vid 16 och vaknade vid 21.30.
Himmel och pannkaka.
Jag tror John Blund definitivt var förbi mig med sitt sömnpulver.

Nå jag satt uppe och pratade med Midi en god stund.
Drack lite vatten.
Kollade FB.
Tog som vanligt mina tabletter men trodde nog att det skulle bli en svår natt.
La mig 23.30.
Låg och läste lite.
Och somnade.

I dag vaknade jag 05 och har sovit från jag somnade till jag vaknade.
Min kropp måste verkligen försöka komma ikapp eftersom sömnen varit så strulig igen.
Eller så har det att göra med att jag har Imovane igen.
Jag har inte haft den på ett tag då jag förra gången glömde säga att den höll på att bli slut.
Man vet aldrig.

Nå här sitter jag nu och funderar över om jag ska gå ner i källaren och starta en maskin tvätt eller om jag ska cykla till affären.
Jag kanske gör både och...

I går tvättade jag tre maskiner.
Jag gjorde en glasstårta med hallon, maräng och mandelbiskvier som vi ska äta i dag.
Jag gjorde en marinad och la ner fläskfilé i den.
Så vi ska grilla ikväll, jag och Mini och Midi.
Jag får hem Mini i dag och han ska vara hos mig två veckor på raken, sen bli han hos sin far två veckor.
Inte för att jag har något direkt planerat under mina två barnfria veckor men det känns skönt i tanken att vara helt fri.

I fjol blev ju aldrig något sånt då flickorna bodde hos mig på heltid men de andra åren efter skilsmässan har vi gjort så om somrarna.

 Jag avslutar dagens inlägg med;

Morgonstund har guld i mun! 

Så kan det kanske vara, här är hiskeligt lugnt, knappt några bilar, Midi sover fortfarande och jag ska nog tassa ut och cykla iväg.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Härligt att du sovit bra. Här har jag stigit upp efter kl 6 o varit igång en stund..nu sitter jag o känner mej halvt dåsig.....men snart lunch o så ska ju dottern hämtas o D ska föras till stationen...sen ska det handlas också...det är mycket nu alltså
    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej snäckan ...jadå jag har sovit gott i natt :) pigg som en mört i dag :) hoppas du med har det bra i värmen skall till dotterns hus sen o njuta :) ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
  3. Men hur härligt är inte det...att få en god natts sömn:-) Såååå härligt för dej. Sömnen är tillbaka:) Kram

    SvaraRadera