torsdag 2 juli 2015

Torsdag...





Ja men då är vi inne på torsdagen då.
Sol och lite moln visar det sig vara ute.

I går var det en riktigt varm sommardag.
Jag åkte in tidigt till byn, redan 08.39.
Gick på apoteket när det öppnade och löste ut medicin.
Wow nu är jag uppe i högkostnadsskyddet så fram till den 26 Augusti har jag fri medicin.
Min nyste medicin är inte direkt billig att lösa ut.
1461 ( om man betalar fullt pris vilket jag inte gör nu) riksdaler för en burk på 200 tabletter.
Just för tillfället räcker den i 2 månader men jag vet ju inte hur läkaren tänker, det kan säkert bli ökning efter nästa vecka då jag har telefonuppföljning med en läkare på psyket angående min medicinering.
Å detta är ju inte den enda tabletten jag äter per dag.
Jag har en del sorter till, typ 5-6 sorter till jag äter per dag samt en sort vid behov.
Det är ju skönt när man kommit upp till högkostnadsskyddet men pengarna ska likt förbaskat ut innan man är där..

Nå sen gick jag på ICA, handlade några småsaker jag glömt då jag storhandlade förra veckan.
Sen gick jag upp till psyket för samtal.
Det sista innan hens semester.
Det var inte ett lätt samtal.
Blev helundlig i halsen, fick en sån där kräkig känsla över mig och så såg jag silverbollar framför mig.
Min kurator gick och hämtade vatten åt mig och så ställde hon fram en hink ifall jag blev tvungen att spy.
Nu gick det bra, jag fick behålla mitt innanmäte.
Men samtalet var jobbigt och plågsamt.

Efteråt bussade jag hem mig och sen hann jag inte vara hemma särskilt länge innan finaste Pappelino hämtade upp mig.
Vi åkte in till byn och hämtade ungdomarna hos Maxi och sen drog vi till Pappelino.



Googlad bild


Väl där så fick vi kaffe och rabarberpaj med vaniljsås.
Det var underbart gott.
Vi satt ute och smaskade.

Efter pajen blev det dax för lite lek.
Vi spelade kubb och då fick vi sällskap av några barn på området så vi blev stora lag.
Nå mitt lag låg risigt till under bägge spelen.
Vann inte en gång men roligt hade vi.

Sen var det dax för boule.
Dom har en bana där.
Det gick bättre för mig än under kubbspelet.

Sen kände vi oss nöjd och gick in och häckade tills middagen var färdig.
Vi dukade upp ute.
Satt och njöt av maten och varandra.
Vi fick; nypotatis med köttfärslimpa, svampsås, sallad och lingonsylt.
Oh så gott det var.

Till efterrätt åt vi;



Googlad bild



Det var första gången för mig i sommar och jordgubbarna var ljuvligt goda.
Runt 18.30 blev vi hemskjutsade efter en mycket härlig dag hos finaste Pappelino.

Väl hemma så satt jag och Maxi i biblioteket och myste och pratade.
Sen blev det en tidig kväll för mig och jag har peppar, peppar fått sova hela natten lång.
Känns gudomligt skönt!

Hoppas ni har det bra alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du haft :) Varmt var det igår o det ser ut att fortsätta idag :)
    Bättre humör är jag ju på idag också, vilket hjälper ju till!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så härligt läsa om din fantastiska dag. Det är den dagen du också är värd :)) Tråkigt dock med all medicin du måste ta för att må bra. Det är väl ändå bra att det finns mediciner som kanske hjälper oss lite ändå. Men dyrt som stryk. Glad blir jag också när jag läser att du fått sova hela natten. Hääärligt:) Sömn är så viktig o den behöver vi alla. Ta hand om dej vännen. Kram

    SvaraRadera